اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

کمپین کارگران برای راه‌اندازی «آزمایش»؛ حیف این کارخانه‌های بزرگ که انبار کاه شود

یکی از کارگران سابق کارخانه آزمایش گفت: دلم برای کارخانه‌ای که سال‌ها تولید لوازم خانگی با کیفیت داشته و الان تبدیل به انبار شده می‌سوزد.

کمپین کارگران برای راه‌اندازی «آزمایش»؛ حیف این کارخانه‌های بزرگ که انبار کاه شود

«جواد بهمئی» از کارگران سابق کارخانه آزمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس من خبرگزاری فارس با اشاره به تاریخچه فعالیت کارخانه تولیدی آزمایش در زمینه لوازم خانگی گفت: کارخانه آزمایش دو شعبه در تهران و مرودشت دارد و صاحب آن محسن آزمایش بود،  شعبه تهران این کارخانه از قبل از انقلاب لوازم خانگی ایرانی تولید می‌کرد اما کارخانه مرودشت بعد از انقلاب تاسیس شد که محصولات متنوع لوازم خانگی را را پا‌به پای تهران بر عهده داشت. لوازم خانگی نسبت به سایر محصولات ایرانی دارای کیفیت مناسبی داشت اما پس از چند سال این کارخانه تولیدی با مشکلاتی روبه رو شد، از جمله مشکلات اقتصادی و به روز نبودن دستگاه ها باعث شد که با فروش اموال بدهی این کارخانه به بانک پس از آنکه این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد.

 

این سردبیر فارس من با اشاره به تعطیلی کارخانه آزمایش و بیکاری کارگران آن، اظهار داشت: با بوجود آمدن مشکلات مالی کم‌کم کارگرها اخراج شدند به طوری که  روزگاری شعبه مرودشت که حدود ۱۴۰۰ کارگر داشت  بطور کامل تعطیل شد که این بیکاری کارگران تاثیر چشمگیری در افزایش نرخ بیکاری منطقه داشت، این کارگران به شغل کشاورزی روی‌آوردند اما با  خشکسالی‌های آنها این شغل را هم از دست دادند، حتی نماینده شهر مرودشت در مجلس شورای اسلامی هم درخواست داشت که با اختصاص بودجه این کارخانه دوباره به فعالیت خود بازگردد.

 

وی افزود: ما این کمپین را به ثبت رساندیم تا از مسئولان درخواست کنیم که در احیای دوباره این کارخانه کمک کنند منطقه ما بیشترین تولید گندم در کشور را داشت و بعد از خشکسالی‌ها باعث شد اشتغال در زمینه کشاورزی هم کاهش یابد و مردم روبه دلالی و شغل آزاد بیاورند تکنسین‌ها در این کارخانه هم مجبور به انتخاب شغل‌هایی غیر از تخصص اصلی خود شدند.

 

بهمئی با اشاره به زمین متروکه‌ این کارخانه که الان بدون استفاده مانده است گفت: کارخانه آزمایش دارای زمین بزرگ و سوله‌های متعددی است که در کنار جاده اصلی قرار دارد، اما الان تبدیل به انبارهای کاه شده است این کارخانه با ۵۱ درصد سهام خصوصی و ۴۹ درصد سهام‌دار اکنون به کارخانه های متروکه تبدیل شده است ما از مسئولین خصوصاً از دولت جدید درخواست داریم که در احیای این کارخانه ما را یاری رساند چون این کارخانه امیدی برای این منطقه بود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول