اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود عازم آمریکا شد

طبق توافق روسای‌جمهور آمریکا و روسیه در دیدار اخیر درباره بازگشت سفرای دو کشور به سر کار خود، «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو امروز عازم واشنگتن شد.

طبق قرار پوتین و بایدن، سفیر روسیه برای ازسرگیری کار خود عازم آمریکا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا که پیشتر در پی اختلافات میان دو کشور به مسکو بازگشته بود، امروز (یکشنبه) این شهر را به مقصد آمریکا ترک کرد.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که این دیپلمات هفته کاری جاری را در واشنگتن سپری خواهد کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، وی در حین عزیمت در خصوص رابطه آمریکا و روسیه ابراز خوشبینی کرد و گفت: با حال و هوایی خوشبینانه بر اساس نتایج دیدار دو رئیس‌جمهور (پوتین و بایدن در نشست ژنو) راهی [آمریکا] می‌شوم. در انتظار کار سازنده با همکاران آمریکایی برای ایجاد روابط منصفانه و عملی هستم. فردا و در روزهای آینده برنامه‌ها، جلسات برنامه‌ریزی شده و کارهای زیادی وجود دارد.

پیشتر «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد به زودی به مسکو باز می‌گردد. سخنگوی سفارت واشنگتن در مسکو دیروز (شنبه)در توییتی با اعلام این خبر به نقل از سالیوان نوشت: بعد از اجلاس مهم سران (دیدار پوتین و بایدن) منتظر هستم که به زودی برای هدایت تیم قوی سفارت آمریکا در روسیه به منظور اجرای دستورالعمل‌های سیاسی رئیس‌جمهور بایدن که در ژنو تشریح شد از جمله ثبات راهبردی، حقوق بشر، رابطه باثبات و قابل پیش‌بینی با روسیه، به مسکو بازگردم.

بایدن و پوتین در نشست اخیر خود در ژنو توافق کردند آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا و جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه که بهار امسال برای رایزنی به دنبال تشدید تنش در روابط دو کشور به پایتخت‌های خود رفته بودند، به محل کارشان بازگردند.

پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت بازگشت سفرای روسیه و واشنگتن به مأموریت‌های خود جنبه نمادین دارد.

لاوروف در این خصوص توضیح داد: «البته این موضعی نمادین است. این اقدامی مهم اما نمادین محسوب می‌شود. با این حال این اقدام معنایی را نیز در خود دارد، به این صورت که حضور سفرا در پایتخت‌ها بدون حضور معاونین آن‌ها، قابلیت گفت‌وگوهای فعالانه را تا حدی بیشتر می‌کند».

طی ماه‌های گذشته اختلافات میان مسکو و واشنگتن وارد دور جدیدی شد و در نتیجه آن سفرای هر دو کشور به پایتخت‌های خود بازگشتند. با این حال روز چهارشنبه پوتین و بایدن در دیداری طولانی بر لزوم حل اختلافات و کاهش تنش‌ها تأکید کردند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول