اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

علت عدم برگزاری انتخابات در برخی شهر و روستاهای آذربایجان‌شرقی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی از عدم برگزاری انتخابات شوراها در برخی شهر و روستاهای استان خبر داد.

علت عدم برگزاری انتخابات در برخی شهر و روستاهای آذربایجان‌شرقی

 جعفر راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز  از برگزار نشدن انتخابات شوراها در برخی شهرها و روستاهای استان به دلیل نرسیدن تعداد نامزدهای عضویت در این شوراها به حدنصاب لازم خبر داد.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، تعداد داوطلبان برای عضویت در شوراهای شهر و روستا نباید مساوی یا کمتر از تعداد اعضای این شوراها باشد.

راستی ادامه داد: در غیر این صورت به دلیل عدم به حدنصاب رسیدن تعداد داوطلبان رای‌گیری در حوزه انتخابیه مربوطه صورت نمی‌گیرد که بر همین اساس روز گذشته انتخابات شوراها در تعدادی از شهرها و روستاهای آذربایجان‌شرقی برگزار نشد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: سیس و کوزه کنان دو شهر از استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان شبستر بودند که به همراه تعدادی از روستاها مانند روستای نظرلوی شبستر به همان دلیل نرسیدن تعداد داوطلبان به حدنصاب لازم، در ۲۸ خرداد انتخابات شوراهای شهر و روستا در آنها برگزار نشد.

گزارش فارس حاکی است،  از ۱۱ شهر شهرستان شبستر، تعداد ۹ شهر و از ۷۳ روستا، تعداد ۶۱ روستا حائز برگزاری انتخابات شوراها بودند که شهرهای کوزه کنان و سیس و ۱۲ روستا در سه بخش شهرستان به‌دلیل انصراف تعدادی از نامزدها فاقد حدنصاب لازم برای برگزاری انتخابات بودند.

انتهای پیام/60015/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول