اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری مناقصه برای ساخت اولین نیروگاه بادی-خورشیدی ترکمنستان

ترکمنستان برای ساخت اولین نیروگاه بادی-خورشیدی در این کشور مناقصه برگزار می‌کند.

برگزاری مناقصه برای ساخت اولین نیروگاه بادی-خورشیدی ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت انرژی ترکمنستان برای ساخت نخستین نیروگاه ترکیبی خورشیدی و بادی با ظرفیت 10 مگاوات در استان «بالکان» این کشور مناقصه بین المللی اعلام کرد.

آگهی این مناقصه که از 19 ژوئن تا 6 آگوست 2021 برگزار خواهد شد، در رسانه های چاپی و الکترونیکی ترکمنستان منتشر شده و طرف های علاقه مند برای حضور در آن باید 2 هزار دلار برای دریافت شرایط فنی این مناقصه پرداخت کنند. پیشنهادات برای اجرای این پروژه تا 6 آگوست 2021 پذیرفته می شوند.

«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در سه روز پیش در جلسه دولت کشورش خاطرنشان کرد: این پروژه نخستین اقدام در زمینه ایجاد منابع انرژی تجدید پذیر در کشور بوده و در این زمینه از پیشرفته ترین فن آوری ها استفاده خواهد شد.

موافقتنامه تخصیص وام برای ساخت نیروگاه ترکیبی خورشیدی و بادی با ظرفیت 10 مگاوات و به مبلغ 25 میلیون دلار در 10 ژوئن سال جاری میلادی طی سفر «سردار بردی محمداف» معاون نخست وزیر ترکمنستان به امارات متحده عربی با صندوق توسعه ابوظبی به امضا رسیده بود.

در جلسه دولت ترکمنستان که در 18 ژوئن برگزار شد، رئیس جمهور این کشور فرمانی را امضا کرد که طبق آن وام یادشده به مدت 15 سال (از جمله سه سال اول با تسهیلات) و بهره 4 درصدی به بانک دولتی امور اقتصادی خارجی واگذار شد.

همچنین به وزارت انرژی ترکمنستان دستور شده است که با بانک دولتی امور اقتصادی خارجی یک قرارداد اعتباری داخلی برای مدت زمان 15 سال (از جمله سه سال اول با تسهیلات) و با بهره سالانه 4.5 درصدی منعقد کند.

در ماه می سال 2019 ساخت یک روستا در صحرای «قراقوم» در منطقه دریاچه مصنوعی «آلتین آسیر» آغاز و همزمان گزارش شد که جهت تولید برق در این محل از تاسیسات بادی و خورشیدی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول