اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| گلایه مردم از گرانی مسکن در خرم‌آباد؛ مشاوران املاک عامل گرانی اجاره بها و فروش‌ هستند

سردبیر سوژه فارس من گفت: مشاوران املاک با خرید تعداد بسیاری آپارتمان عملا باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند و هیچ‌ نظارتی هم بر فعالیت آنها وجود ندارد.

فارس من| گلایه مردم از گرانی مسکن در خرم‌آباد؛ مشاوران املاک عامل گرانی اجاره بها و فروش‌ هستند

«محسن یاراحمدی» درگفت‌‌وگو با خبرنگار فارس من خبرگزاری فارس در خصوص گرانی اجاره‌بهای مسکن و مغازه در خرم‌آباد گفت: چند ماهی است که به صورت مستمر درباره موضوعات گرانی اجاره مسکن و مغازه تحقیقاتی کرده‌ایم با همکاری تعدادی است مشاورین املاک به یافته‌های خوبی رسیدیم، از اطلاعات جمع آوری شده مشخص شد که چند دلال در بازار مسکن در لرستان و خرم‌آباد اختلال ایجاد کرده‌اند به گونه‌ای که با خرید آپارتمان در مناطق ارزان قیمت شهر قیمت شاخص آن منطقه را بر اساس قیمت هایی که بر روی آن آن ها گذاشته اند به فروش می رسانند.

 

این سردبیر سوژه «نه به قیمت نجومی مسکن و اجاره مغازه در خرم‌آباد» در خصوص فعالیت دلالان در بازار مسکن خرم‌آباد گفت: به طور کلی به این نتیجه رسیده‌ایم که قیمت مسکن و اجاره‌بها در دست تعدادی از دلالان و مشاوران املاک قرار دارد که به خاطر بالا بردن حق کمیسیون خود قیمت خانه‌ها و مغازه‌ها را نیز افزایش می‌دهن. همچنین میزان افزایش اجاره بها نیز در دست این افراد قرار دارد به طوری که سال گذشته اجاره‌بهایی که ۵۰۰ هزار تومان بود امسال تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است این به آن معنی است که با رشد ۳ تا ۴ برابری اجاره‌بها روبه رو بوده‌ایم.

 

مسئول انجمن مجازی لرستانی ها در باره پیگیری‌های انجمن از مسئولین برای ورود به این موضوع گفت: نامه‌های فراوانی به مسئولین ارسال شده و از اتاق اصناف و دادستانی خواسته‌ایم که به این موضوع ورود کند اما مشخص نیست که چه سازمانی باید بر گرانی مسکن و رشد اجاره‌بها نظارت داشته‌باشد. مثلاً یک خانه در سایت دیوار با قیمت غیرواقعی برای فروش گذاشته می‌شود و این به گونه‌ای است که فروشنده و مشاور املاک با یک توافق با این مضمون که فروش گران‌تر یک خانه حق کمیسیون بالاتری هم دارد آن را به فروش رسانده‌ یا یا قیمت بالاتری‌ اجاره می‌دهند.

 

وی افزود: امسال حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد بر قیمت مسکن و اجاره بها افزوده شده است هیچ نظارتی بر قیمت‌ها نیست مردم واقعاً ناراحت هستند و این افزایش قیمت مسکن زندگی آنها را سخت کرده حتی حاشیه شهر نیز گران شده و تمام قیمت‌گذاری در دست مشاوران املاک است.

 

یاراحمدی با گلایه از افزایش قیمش مسکن مهر در استان لرستان اظهار داشت: مثلاً مسکن مهر «دره گرم» تا سال گذشته قیمت متعارفی داشت اما مشاوره مشاوران املاک با خرید تعداد بسیاری از آنها، تعیین قیمت را در دست گرفته‌اند و و با بوجود آوردن قیمت شاخص برای مسکن مهر سایر خانه‌های خرم‌آباد را یا گران می‌فروشند یا نرخ اجاره را افزایش داده‌اند. 

 

این سردبیر سوژه‌های فارس من در خصوص افزایش قیمت مسکن در روستاها و حاشیه‌ شهر خرم‌آباد بیان داشت: حتی مشاوران املاک پا را فراتر گذاشته و خانه‌های روستاها را خریداری کرده و قیمت مسکن و اجاره بها در روستاها هم افزایش چشمگیری داشته است، ما درخواست داریم که مسئولین از دادستانی تا وزارت راه و شهرسازی به این موضوع ورود کنند و جلوی مافیایی مسکن را بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول