اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاروان زیر سایه خورشید به شهر گل و گلاب در کاشان رسید

کاروان زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی برای شرکت در ۴۰ ویژه‌برنامه جشن‌های عمومی دهه کرامت به دارالمؤمنین کاشان شهر گل و گلاب رسیدند.

کاروان زیر سایه خورشید به شهر گل و گلاب در کاشان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، امیر بنائیان با اشاره به اینکه حضور در کاروان هرسال در شهرستان به همت و رایزنی موسسه خادمان حضرت رضا (ع)  در کاشان میسر می‌شود، اظهار داشت: کاروان زیر سایه خورشید در ۴۰ ویژه‌برنامه در قالب جشن‌های عمومی، دیدارهای مردمی، عیادت بیماران، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و سلامت، عیادت مددجویان مرکزها و موسسه‌های خیریه در شهرستان‌های منطقه شمال استان اصفهان شرکت می‌کنند.

مسؤول کاروان زیر خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان تصریح کرد: حسن باقریه یزدی مبلغ کاروان و خادم کشیک اول آستان قدس رضوی، ابراهیم احمدی مداح کاروان و دربان کشیک اول آستان، حسن سلیمانی نژاد کفشدار کشیک هفتم و مصطفی علیرضایی کفشدار کشیک چهارم خادمان حرم رضوی هستند که در قالب کاروان زیر سایه خورشید به کاشان اعزام شدند.

وی بابیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید از ۱۴ سال قبل و با اعزام پنج کاروان آغاز شد ‌عنوان داشت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی، فقط ۱۲۰ نفر از خادمان بارگاه نورانی ثامن‌الحجج(ع) در قالب ۶۰ کاروان به سراسر کشور اعزام شدند.

بناییان تصریح کرد: خدام این بارگاه منور با همراه داشتن پرچم متبرک رضوی، لطف و کرم حضرت رضا (ع) را به سرتاسر کشور ارمغان می‌برند و میهمان دلدادگانی می‌شوند که امکان سفر به مشهد مقدس تاکنون برایشان مهیا نشده است.

مسؤول کاروان زیر خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به کاشان خاطرنشان کرد: هدف کاروان‌های زیر سایه خورشید افزون بر برگزاری جشن و مراسم عمومی حضور در تمامی استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها و حتی در بین عشایر، در مرکزها همچون بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مرکزهای دانش‌بنیان با گروه‌های مختلف مردمی است.

وی یادآور شد: آیین بدرقه کاروان‌های زیر سایه خورشید از حرم امام رضا (ع) به نقاط مختلف کشور در ایوان مقصوره حرم مطهر رضوی همزمان با پنجمین روز از دهه کرامت برگزار شد.

آفتاب نوازشگر کاروان زیر سایه خورشید بر سر بیماران دیالیزی کاشان تابید

خادمان بارگاه ملائک پاسبان آستان قدس رضوی با پرچم گردانی در بخش‌های مرکز دیالیز دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اهدای تبرکت شفابخش رضوی به بیماران به کارکنان و پرستاران این مرکز آز خدا قوت گفتند و از تلاش خداپسندانه مدافعان سلامت تقدیر کردند.

سفیران رضوی با ذکر توسل محضر امام رضا علیه‌السلام شیشه دل بیماران را از اشک راز و نیاز و تمنا محضر امام مهربانی‌ها جلا دادند و سرشار از روحیه امید و نشاط معنوی، نور سلامتی و شفا و روشنی را در پیمانه جانشان ریختند.

امیر بناییان مسؤول کاروان، حجت‌الاسلام حسن باقریه یزدی مبلغ کاروان و خادم کشیک اول آستان قدس رضوی، ابراهیم احمدی مداح کاروان و دربان کشیک اول آستان، حسن سلیمانی نژاد کفشدار کشیک هفتم آستان و مصطفی علیرضایی کفشدار کشیک چهارم آستان خادمان حرم رضوی هستند که در قالب کاروان زیر سایه خورشید به کاشان اعزام شدند.

منطقه شمال استان اصفهان با حضور کاروان زیر سایه خورشید ۲۹ خرداد تا یکم تیر و اجرای ۴۰ ویژه‌برنامه کیفی میزبان خدام حرم رضوی است.

عیادت از بیماران دیالیزی مرکز دیالیز کاشان در بیمارستان اخوان، حضور در محفل بانوان حسینیه شهدا، عیادت مددجویان موسسه توان‌بخشی معلولان هاجر، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم دیدار مردمی در حسینیه امام رضا (ع) روستای محمدآباد، عیادت از بیماران بیمارستان شهید بهشتی، دیدار با امام‌جمعه، حضور در گلزار شهدای گمنام و جشن عمومی، شرکت در جشن عمومی ابوزیدآباد و جشن اعضای موسسه خادمین حضرت رضا (ع) از جمله برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در منطقه شمال استان اصفهان است.

چهاردهمین دوره جشن‌های ملی زیر سایه خورشید برگزار می‌شود

جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در دهه کرامت و با ایجاد فضایی بر اساس قرابت معنوی به بهانه حضور کاروانی از مبلغین دینی، خدام رضوی، پرچم متبرک بارگاه منور رضوی و محصولات فرهنگی تبرکی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دهه کرامت از اول ماه ذی‌قعده برابر با ۲۲ خرداد مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا ۱۱ ذی‌قعده برابر با اول تیر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/63123/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول