اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۱ هزار و ۷۲۳ نفر رسید

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۹۱ هزار و ۷۲۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۸۸ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در زنجان به ۹۱ هزار و ۷۲۳ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۵۶۲ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۲۷ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۲ هزار و ۱۶۱ مورد بوده است که ۸۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۱ هزار و ۷۲۳ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۵۹ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۲ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۸۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

فوتی یا عارضه جدی از واکسن کرونا در استان زنجان نداشته‌ایم
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تا به امروز فوتی، و عوارض جدی و نگران کننده به دنبال تزریق واکسن کرونا در استان نداشته‌ایم .
پرویز قزلباش درخصوص واردات واکسن و نحوه واکسیناسیون در استان گفت: محموله جدید واکسن وارد استان شده و براساس نوبت‌دهی از هفته بعد انجام خواهد شد.
 
وی درخصوص تزریق دُز دوم واکسن خاطرنشان کرد: تزریق دُز دوم واکسن‌ها براساس دستورالعمل وزارتی، از همان دُز اول خواهد بود و در این خصوص جای نگرانی نیست .
 
رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری با اشاره به اینکه واکسن‌های ایرانی هم وارد چرخه تزریق شدند و براساس مصادیق مشخص توزیع و در اختیار همه استان‌ها قرار خواهد گرفت، ادامه داد: نه فقط تزریق واکسن‌های ایرانی، بلکه تزریق واکسن‌های خارجی هم اختیاری است و براساس قانون هیچ اجباری در تزریق واکسن نیست.
 
مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز داشت: در وزارت بهداشت و در استان، سامانه‌ای تعریف شده که عوارض واکسن را از خفیف تا شدید در آن درج می‌کنند و تمامی مشخصات دریافت‌کنندگان واکسن هم ثبت می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه تا به امروز عوارض جدی به دنبال تزریق واکسن در استان نداشته‌ایم و اینکه بلافاصله بعد از تزریق فوت هم کنند، گزارش نشده است، افزود: در این خصوص کمیته استانی و کشوری وجود دارد، و وضعیت فردی که فوت کرده در این کمیته توسط محققین و دانشمندان مربوطه بررسی می‌شود و در صورت  تشخیص فوت به خاطر واکسن، مورد مربوطه به مراجع رسمی اطلاع‌رسانی و در صورت اثبات به کارخانه سازنده واکسن هم اعلام می‌شود.
 
قزلباش ادامه داد: همچنان گروه‌های سنی اعلام شده (۷۰ سال) را در نوبت تزریق داریم، چه افرادی که دُز اول، و چه افرادی که دُز دوم را دریافت کردند، و برای سنین بعدی فعلا اعلام نشده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: با ورود واکسن ایرانی و یا واکسن مشترک ایرانی و خارجی، بتوانیم واکسیناسیون را سرعت ببخشیم و به سنین پایین‌تر هم برسیم .

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول