اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشارکت یک و نیم میلیون نفری مردم خراسان رضوی در انتخابات

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار واجد شرایط در استان اقدام به رأی‌دهی کردند.

مشارکت یک و نیم میلیون نفری مردم خراسان رضوی در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدعلی نبی‌پور امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات خراسان رضوی، با تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای پوشش حضور مردم پای صندوق‌های رأی، اظهار کرد: تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار واجد شرایط در خراسان رضوی رأی دادند که نشان از مشارکت خوب مردم این استان دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: در اوایل صبح اختلالاتی در سیستم تمام الکترونیک شورای شهر در مشهد داشتیم، به دلیل اینکه برخی کارت‌ها با دستگاه احراز هویت همخوانی نداشت که باعث قطعی نیم ساعته شد، در برخی نقاط دیگر استان هم قطعی داشته‌ایم که از همه مردم عزیز برای این اتفاق عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: پیش از ساعت ۱۵ تصمیم گرفته شد در کنار سیستم تمام مکانیزه برای تسریع در انتخابات، رأی‌گیری به روش دستی هم انجام شود و تمهید آن هم از قبل پیش‌بینی شده بود و تعرفه لازم و کافی گرفته بودیم، تا در این شرایط و خصوصا پیک حضور در زمان اذان مغرب مشکلی نداشته باشیم.

نبی‌پور با بیان اینکه برای کلان‌شهر‌ها این تصمیم را وزارت کشور تایید کرد که می‌توانند با ۲ حالت الکترونیک و سنتی انتخابات را برگزار کنند، ادامه داد: از آنجایی که شهر مشهد بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد طبق قانون نمی‌توانیم کسانی که برای شرکت در انتخابات شوراها کمتر از یک سال در مشهد سکونت دارند را از شرکت در انتخابات شورای شهر مشهد منع کنیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از آنجایی که در دهه کرامت هستیم و مسافران در مشهد زیاد هستند شعب را افزایش دادیم، احتمال دارد برخی شعب فقط انتخابات ریاست جمهوری را پوشش دهند و این موضوع تخلف نیست، چرا که صندوق انتخابات ریاست جمهوری فقط به آن‌ها داده شده است.

وی با بیان اینکه بند پنجم یکی از دستورالعمل‌های انتخاباتی مشکلاتی را در روند انتخابات بوجود آورده است، متذکر شد: کسی که ملک غیرمنقول در یک روستا دارد، می‌تواند بنا به این دستورالعمل در آن روستا رأی دهد، از آنجایی که احراز اینکه فرد آیا واقعا در آن روستا زمین دارد یا نه برای بازرسان در شعب مشکل است، این موضوع در چند روستا مشکلاتی ایجاد کرده است و افرادی در شعبات حتی شیشه شعبه را شکستند، تربت جام، سبزوار و کلات از جمله شهرهای دارای مشکل در خصوص احراز این دستورالعمل بوده‌اند.

نبی‌پور با بیان اینکه طبق قانون یک روز یعنی تا ساعت ۲۴ انتخابات انجام می‌شود اما ستاد کرونا مجوز تمدید آن را تا بیش از این مدت به وزارت کشور داده است، خاطرنشان کرد: ما درخواست ۱۶ هزار کارت به مرکز داده بودیم اما ۱۴ هزار فرستادند و زمانی که ۲ هزار کارت دیگر را فرستادند برخی از آن‌ها مشکل داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارشی در خصوص قطعی برق در استان نداشتیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول