اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکل دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای در همدان رفع شد

فرماندار همدان گفت: مشکل دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای همدان رفع شده و اکنون رای‌گیری به صورت الکترونیکی در حال انجام است.

مشکل دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای در همدان رفع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امیدواریم انتخابات پرشوری همراه با صحت و سلامت را پشت سر بگذاریم و بتوانیم شاهد انتخابات باشکوهی باشیم.

وی با بیان اینکه وضعیت انتخابات شهرستان با سایر شهرستان‌ها قابل قیاس نیست و همدان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری و چهار شهرستان وضعیت خاص خود را دارد گفت: ۲۱۳ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان پیش‌بینی شده که ۱۱ شعبه سیار و مابقی ثابت است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه جمعیت شهرنشین همدان بیش از ۸۰ درصد است افزود: از شب گذشته تاکنون استراحتی نداشتیم تا مردم با فراغ بال بیشتری برای رای دادن حضور یابند اما مشکلاتی هم بود.

وی با بیان اینکه در شهر جورقان ۶ شعبه، در مریانج سه شعبه و در جورقان نیز سه شعبه در نظر گرفته شده است گفت: در روستاها نیز ۸۶ شعبه پیش بینی شده که ۵۷ شعبه در بخش مرکزی و  ۲۹ شعبه در بخش شرا در نظر گرفته شده است.

محمدی با بیان اینکه دو شعبه سیار نیز برای روستاها پیش‌بینی شده است عنوان کرد: با وجود اینکه شعب اخذ رای در همدان مشخص است اما  ۳۳ شعبه نیز تغییر مکان دادیم تا در یک فضای گسترده‌تر و دارای محوطه باز باشد اما باز شاهد رفتارهای سلیقه‌ای و تنگ‌نظری‌هایی بودیم.

وی با بیان اینکه هشت درصد به تعداد شعب اضافه شده است تصریح کرد: امسال یک صندوق سیار عشایری هم داریم که از طایفه «نیازی» بوده و در سه نقطه همدان ساکن هستند که اخذ رای خواهیم داشت‌.

فرماندار شهرستان همدان در خصوص مشکلی که برای دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رای ایجاد شد عنوان کرد: در انتخابات این دوره ۴۲ شهر کشور از جمله همدان به عنوان شهرهایی بودند که انتخابات تمام الکترونیک در آن برگزار می‌شود که در ساعات اولیه اخذ رای با مشکل مواجه شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل دستگاه‌های اخد رای سراسری بود گفت: این مشکل در همه شعب نبود اما باعث شد را‌ی‌گیری به صورت دستی باشد و پس از یک الی دو ساعت حل شد و مجدد رای‌گیری به صورت الکترونیکی ادامه یافت‌. 

وی در پاسخ به اینکه ایا کاربرها قبل از انتخابات آموزش دیده بودند گفت: تمام کاربرها آموزش دیده بودند و از همه آنها امتحان گرفته شده بود و مشکلی نبود اما مشکل امروز سراسری بود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول