اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتخابات ۱۴۰۰ | افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده، گفت: اساس و پایه کشور ما بر مشارکت مردم و مردم‌سالاری دینی شکل گرفته است.

انتخابات ۱۴۰۰ | افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی در اولین ساعات آغاز فرآیند رأی‌گیری، به همراه خانواده در یکی از شعب اخذ رأی شمال شهر بیرجند (مدرسه سردار سلیمانی بیرجند) حضور پیدا کرد.

وی با حضور در این شعبه، رأی خود برای مشارکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، به صندوق انداخت.

استاندار خراسان‌جنوبی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، انتخابات را محور تعیین سرنوشت کشور دانست و اظهار داشت: با حضور در این شعبه تجدید بیعت با صبر و استقامت و شهدا را مد نظر داشته و امیدواریم شاهد ایجاد امید برای جوانان و مردمان ایران باشیم.

ملانوری با تأکید بر اینکه مردم بدانند  انتخابات یک رفتار فرهنگی و تکلیف شرعی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برای هر ایرانی در هر جایگاهی فرض و واجب است در این انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از اهداف و محورهای اصلی انقلاب و از تأکیدات امام (ره) و رهبر معظم است، عنوان کرد: شرکت مردم در انتخابات به پاس زحماتی که در دوره‌های گذشته کشیدند از اهمیت بالایی برخوردار است و به احترام شهدای سلامت از مردم استان درخواست داریم که این تکلیف را در ساعات اولیه ادا کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد: اساس و پایه کشور ما بر مشارکت مردم و مردم‌سالاری دینی شکل گرفته لذا مردمان با فرهنگ خراسان‌جنوبی در دوره‌های گذشته انتخابات حضور باشکوه و جدی خود را نشان دادند و امروز نیز با حضور گسترده خود حماسه‌آفرینی خواهند کرد.

ملانوری گفت: از ۵۶۰ هزار واجد شرایط رأی دادن در استان حدود ۱۶ هزار رای اولی هستند که جشن تکلیف سیاسی خود را برگزار می‌کنند و نخستین انتخاب سیاسی را انجام می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی شعب اخذ رأی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و دغدغه بیماری کرونا وجود ندارد و با هماهنگی انجام شده با وزارت کشور تا ساعت ۲ بامداد فردا هم ارای مردم اخذ‌ می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول