اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۱۶۰۰ بازرس بر حسن اجرای قانون در انتخابات نظارت می‌کنند

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان گفت: یک‌هزار و 600 بازرس در استان همدان بر حسن اجرای قانون در انتخابات نظارت دارند.

۱۶۰۰ بازرس بر حسن اجرای قانون در انتخابات نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد فرزانه صبح امروز در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه یکی از ارکان برگزاری انتخابات هیأت‌های بازرسی هستند اظهار کرد: وظیفه هیأت بازرسی نظارت بر حسن اجرای قانون و کنترل فرایند برگزاری انتخابات منطبق با قانون صیانت و حفاظت از آرای مردم است، این وظیفه بر مبنای ماده ۲۵ قانون مجلس، ماده ۶۹ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و ماده ۳۱ قانون ریاست جمهوری بر عهده هیأت‌های بازرسی است.

وی با بیان اینکه به همین منظور برای هر شعبه شهری و روستایی یک نفر بازرس انتخاب شده است افزود: ۹۶ سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه به اضافه هیأت‌های نظارت شهرستانی و هیأت بازرسی استان و در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نحوه اجرای قوانین را در انتخابات رصد می‌کنند.

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان تصریح کرد: با این توضیح هر نوع تخلفی که مردم در حوزه‌های شهری و روستایی از مجریان، کاندیداها و دست‌اندرکاران انتخابات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی ببینند، می‌توانند با مراجعه حضوری و ثبت در پورتال استانداری، لینک شکایت مردمی ثبت کرده و یا با شماره ۳۸۲۵۶۰۰۵ تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه شکایت مردم در سامانه ثبت و به وزارت کشور ارسال می‌شود و به با توجه به نوع تخلف گزارش رسیدگی می‌شود گفت: نمایندگان بازرسی تا پایان شمارش آرا در صندوق‌ها حضور دارند.

فرزانه خاطرنشان کرد: در کنار این مسأله دبیر هیات بازرسی ستاد انتخابات استان که مدیر کل بازرسی و نظارت استانداری همدان است از سوی ستاد انتخابات استان در جلسه ستاد پیشگیری و تخلفات جرائم انتخاباتی که به ریاست رئیس کل دادگتسری شرکت می‌کنند تا مواردی که نیاز به پیگیری دارد به سرعت رسیدگی شود.  

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی هم برای بازرسان برگزار شده است گفت:  مردم فهیم استان همدان در رابطه با این حق قانونی بتوانند نهایت استفاده را کنند و مشارکت حداکثری داشته باشند.

رییس هیأت بازرسی انتخابات استان همدان اظهار کرد: در حوزه شورای اسلامی شهر و روستا، هر جا انتخاب پرشوری در حوزه شورا برگزار شده، منجر به انتخاب شهردار یا دهیار خوبی شده و به تبع آن اتفاقات خوبی در جذب اعتبارات و عمران و آبادانی داشتیم.

وی تصریح کرد: از یک هفته قبل از انتخابات نحوه تبلیغات را رصد می‌کردیم و تخلفات مربوط به حضور غیر متعارف بود، ممکن بود کاندیداها در فضای مجازی تبلیغاتی داشته باشند که تذکرات لازم داده شده است.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول