اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خلق حماسه سیاسی در خراسان رضوی آغاز شد/ بازگشایی درب ۵۰۷۳ شعبه اخذ رأی در ۳۳ شهرستان همزمان با سراسر کشور

هم‌زمان با سراسر کشور و استقرار عوامل اجرایی در ۵۰۷۳ شعبه در ۳۳ شهرستان خراسان رضوی رأی‌گیری در این استان آغاز شد.

خلق حماسه سیاسی در خراسان رضوی آغاز  شد/ بازگشایی درب ۵۰۷۳ شعبه اخذ رأی در ۳۳ شهرستان همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با استقرار عوامل اجرایی در ۵هزار و ۷۳ شعبه ثابت و سیار خراسان رضوی از دقایقی قبل آغاز شد. 

این تعداد شعب در ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در حالی از ساعت ۷صبح آغاز به کارکردند که ۴هزار و ۲۴۹شعبه ثابت و ۸۲۴ شعبه سیار هستند به‌طوری‌که ۲هزار و ۵۶۵ شعبه ثابت و ۱۴۳ شعبه سیار در مناطق شهری و هزار و ۶۸۱ شعبه ثابت و ۶۷۰شعبه سیار در مناطق روستایی استان قرار دارد.

بر این اساس ۴میلیون و ۶۱۶ هزار واحد شرایط رأی دادن در خراسان رضوی که حدود ۱۲۰ هزار نفرشان رأی اولی هستند، علاوه بر انتخاب یک نفر به‌عنوان رئیس‌جمهور و یک نفر برای مجلس خبرگان رهبری، باید از میان  نامزدهای تأیید صلاحیت شده ۱۷ هزار و ۸۶۰ نامزد برای ۸ هزار و ۷۳۷ کرسی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.

همچنین شهر مشهد با هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه انتخابات الکترونیکی شورای شهر در کشور است، به‌طوری‌که درمجموع شهرستان برای اخذ آرای مردم هزار و ۸۹۲ شعبه در مناطق مختلف شهری و روستایی مشهد در نظر گرفته‌شده که این میزان ۵۷ درصد شعب مجموع خراسان رضوی است.

گفتنی است؛ بر اساس قانون انتخابات تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، هیجده سال تمام و عاقل بودند از شرایط انتخاب‌کنندگان است.

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول