اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پنجشنبه‌های شهدایی| شهید علیرضا تیمناک، مردی مقاوم‌تر از نخل‌های لارستان

مهمان امروز پنجشنبه‌های شهدایی، شهیدی است از جنس مقاومت و صلابت نخل‌های جنوب فارس و مردی‌ است از خطه مرد پرور لارستان، کسی که آرزوی دیرینه‌اش شهادت بود و سرانجام نیز به آن رسید.

پنجشنبه‌های شهدایی| شهید علیرضا تیمناک، مردی مقاوم‌تر از نخل‌های لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تقویم دفاع مقدس استان فارس را که ورق می‌زنیم، به مردانی می‌رسیم که نیکنام بودند و با وجود اینکه پیکرشان بر دست‌های عاشق و قدردان خون شهیدان تشییع شده، گمنام مانده‌اند.

۱۳ تا ۹۰ ساله‌هایی که هر کدام دنیایی از حرف‌های نگفته داشتند و آرزو‌ها و امیدهایشان همراه با روح بلندشان به آسمان رفت.

مردان مردی که از خون و جان خود گذشتند تا وجبی از این خاک به دشمن نرسد، مردانی که تمام آن رشادت‌ها را برای رسیدن به فردایی که قرار است من و شما سرنوشت این انقلاب را در پیچی مهم و تاریخی رقم بزنیم به کار گرفتند و رفتند که بمانیم و با انتخابی اصلح پاسدار انقلاب باشیم.

مردانی از جنس علیرضای ۲۱ ساله که با عشق راهی دیار نور شد و در سرزمین عشق و وفاداری، شلمچه پرخون، به آسمان پرکشید.

در سوم مرداد ماه ۱۳۴۰ در خانواده‌ای متوسط و مذهبی دیده به جهان گشود. ۷ ساله بود که وارد دبستان دهخدا شد و این دوره را با موفقیت گذراند. دوره راهنمایی را در مدرسه رازی تحصیل کرد، پس از گذراندن این مرحله وارد دبیرستان لاری شد اما یک سال بیشتر تحصیل نکرد و از آنجا که علاقه زیادی به کار کردن داشت مدرسه را رها کرد.

علیرضا قبل از انقلاب در حسینیه حاجی تقی به تدریس قرآن مشغول بود و بارها توسط علمای عظام از قم مورد تشویق قرار گرفت. در زمان انقلاب نیز در ژاندارمری لارستان به برادران قرآن آموزش می‌داد. تا این که به سن ۱۸ سالگی رسید و عازم خدمت مقدس سربازی شد.

علیرضا از ۲۲ ماه خدمت، ۱۱ ماه تمام در جبهه بود و از طریق ارتش حدود سه ماه به دارالخوین، سه ماه به شادگان و سه ماه هم به شلمچه اعزام شد. که مسئولیت علیرضا در قسمت تیربارچی بود.

وی پس از ۲۲ ماه خدمت در ۲۶ خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در شلمچه در عملیات پدافندی به آرزوی دیرینه‌اش رسید. ترکش خمپاره به علیرضا مهلت نوشتن وصیت را نداد و بدون کلام آخر آسمانی شد.

 شاید ناگفته‌های او بیانگر سکوت در مقابل حرمت‌شکنی‌ها و تلاش برای حفظ کرامت افراد در سایه نظام مقدس و انقلاب اسلامی باشد و مردم نه در حرف که در عمل فردا در انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد با مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح، بدون شک این سکوت را می‌شکنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول