اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بخشی از تامین و تجهیز زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون را باید دولت کمک کند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: بخشی از تامین و تجهیز زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون را باید دولت کمک کند، منطقه آزاد اینچه‌برون دارای زیرساخت‌های اولیه مانند آب ، برق، راه آهن بوده و در انتقال گاز نیز مشکلی وجود ندارد.

بخشی از تامین و تجهیز زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه‌برون را باید دولت کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حمیدرضا مومنی عصر امروز در بازدید منطقه آزاد اینچه‌برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شورای لجستیک مناطق آزاد را با جدیت دنبال کرده و آن را فعال کردیم که این شورا می‌تواند در حوزه ترانزیتی مناطق آزاد نقش موثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: با اینحال در نظر داریم برای تکمیل زیرساخت‌های این منطقه آزاد با برنامه‌ریزی از مکانیزم بازار سرمایه و مالی از طریق بخش خصوصی اقدام کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه تسریع در تامین و تجهیز زیرساخت‌های اولیه با توان بخش خصوصی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هزینه تامین و تجهیز زیرساخت‌ها بسیار زیاد بوده و تخصیص بودجه از طریق دولت محدود است لذا برای تسریع در تامین و تجهیز این زیرساخت‌ها از توان بخش خصوصی کمک خواهیم گرفت که مدت زمان آن نیز کوتاه خواهد بود.

* منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از بهترین مناطق آزاد کشور بوده که سریع‌تر از مناطق آزاد دیگر راه‌اندازی شود/ فعال شدن شورای لجستیک مناطق آزاد
وی ادامه داد: راه اندازی منطقه آزاد در دو مرحله زیرسازی و راه‌اندازی، اساسنامه، طرح‌های جامع، ساختار مالی، ساختار اداری، تحویل زمین و تحویل سند زمین انجام می‌شود و بهره‌برداری از منطقه آزاد بدون زیرساخت‌های لازم امکان‌پذیر نیست.

مومنی گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از بهترین مناطق آزاد کشور بوده و با توجه به امکانات اولیه در این منطقه آزاد، پیش‌بینی می‌شود سریع‌تر از مناطق آزاد دیگر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به فعال شدن شورای لجستیک مناطق آزاد بیان کرد: با جدیت تمام در راه‌اندازی شورای لجستیک مناطق آزاد تلاش کردیم و این شورای در حوزه ترانزیتی مناطق آزاد نقش بسزایی دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ابراز کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون یکی از نقاط حساس و کلیدی در مناطق آزاد بوده و این موضوع می‌تواند کمک کند تا سهم قابل توجهی از ترانزیت در این منطقه انجام شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول