اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پاسخ کابل به اردوغان: تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است

معاون سخنگوی رییس‌جمهور افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور ترکیه گفت تامین امنیت وجب وجب خاک افغانستان مسوولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.

پاسخ کابل به اردوغان:  تأمین امنیت افغانستان با نیروهای امنیتی افغان است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تأمین امنیت این کشور، مسوولیت اساسی نیروهای امنیتی افغان است.

لطیف محمود، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، روز چهارشنبه، بیست‌وششم خرداد، در گفت‌وگو با روزنامه ۸صبح در مورد اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، گفت: «تامین امنیت وجب وجب خاک افغانستان مسوولیت حکومت و به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور است.»

محمود افزود که نیروهای امنیتی چنان‌که در ۲۰ سال گذشته از کشور دفاع کرده‌اند، پس از این نیز از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

به گفته محمود، نیروهای امنیتی افغانستان وظیفه و برنامه دارند که امنیت کلیت این کشور از جمله مناطق دیپلماتیک و نمایندگی‌های سیاسی را تأمین کنند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را وظیفه حکومت و نیروهای امنیتی این کشور دانست و آن را مساله‌ای متعلق به خود افغان‌ها خواند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان به تازگی گفته است که ترکیه تنها کشور مناسب برای مدیریت وضع موجود در افغانستان پس از خروج نیروهای بین‌المللی است.

وی در یک نشست خبری پس از نشست سران ناتو گفته است که برای حضور در افغانستان به کمک لجستیکی، مالی و تجهیزاتی آمریکا نیاز دارد و در مورد نقش و همکاری پاکستان و مجارستان نیز با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، گفت‌وگو کرده است.

پیش‌تر گزارش‌های متعدد شده بود که مسوولیت امنیت فرودگاه کابل به ترکیه واگذار می‌شود.

سران ناتو با تأمین بودجه مالی برای حفاظت از فرودگاه کابل توافق کرده‌اند. قرار است نیروهای بین‌المللی تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول