اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ادامه مسیر جهاد با محوریت همسران شهدای مدافع حرم

یکی از مهمترین اقداماتی که در ادامه مسیر جهادی شهدا شکل گرفته است، تشکیل گروه‌های جهادی با محوریت همسران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم است، یکی از پرکارترین این گروه‌ها، گروه جهادی شهید ستار محمودی در شیراز و روستای مهرنجان ممسنی است.

ادامه مسیر جهاد با محوریت همسران شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، میدان هیچ وقت خالی نمی‌شود و در هر موقعیتی سربازانی آماده دفاع از وطن هستند که هر وقت نیاز به حضورشان باشد و اراده کنند راهی میدان می‌شوند.

سربازانی از جنس همسران مدافعان حرم که  هم با صبر و استقامتشان، در دفاع نظامی در میدان نبرد سهیم بودند و هم در دفاع از حریم فرهنگی و اقتصادی همیشه پیشتاز هستند.

در استان فارس و شهر شیراز، کم نیستند بانوانی که در موقعیت‌های سخت و میدان‌های دشوار، کنار مردم، مانند همسرانشان جهادگری می‌کنند و در این برهه حساس، باری از غصه و رنج فقر و نداری را از دوش مردم برمی‌دارند.

یکی از این بانوان که هیچ وقت عرصه را خالی نکرد همسر شهید مدافع حرم ستار محمودی است که دست خیر او در بسیاری از محله‌های فقیرنشین شیراز و شهرستانهای ممسنی و رستم و فسا و فیروزآباد و تا دوردست‌ترین نقاط سیستان و سی‌سخت و...، ید بیضا شده است.

در ابتدای مسیر یک نفر بود ولی به اندازه یک لشکر اراده و انگیزه داشت، راه همسر شهیدش که به نیک‌اندیشی زبانزد بود باید ادامه دار می‌شد و همین نکته دلیل جدی‌تر شدن فعالیت‌های جهادی وی شد.

 با برخی از همسران مدافع حرم شیراز و استان فارس صحبت کرد و کم‌کم دامنه و دایره گسترده‌تر شد، در ابتدای مسیر فعالیت ها در قالب خرید داروی ویتامین کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان بی بضاعت بود اما با ارتباطاتی که با مراکز خیریه شیراز و دیگر گروه‌های جهادی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برقرار شد، دامنه فعالیت نیز وسیعتر شد و در ایام کرونا بیش از ۱۰ نوبت توزیع بسته‌های معیشتی داشته‌اند.

فعالیت‌ها فقط به شیراز ختم نمی‌شود و عطر مهر همسران شهدا با محوریت خانم محمودی علاوه بر کوچه پس کوچه‌های شیراز به دورترین نقاط استان و فراتر از مرزهای استان تا سی‌سخت و سیستان و خوزستان نیز رسیده است.

از ابتدای بحران کرونا، هم در دوخت و توزیع ماسک و گان و تهیه مواد بهداشتی مشارکت داشتند و هم در تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک و گوشی و تبلت دانش‌آموزان و هم در تهیه و توزیع چندهزار بسته معیشتی و پخت غذا و توزیع لباس گرم در زلزله سی‌سخت.

مضاف بر این، تهیه لوازم سرمایشی و گرمایشی و جهیزیه دختران دم بخت را نیز در دستور کار دارند.

علاوه بر کمک‌های مادی، فعالیت‌های معنوی این گروه نیز قابل توجه است، مشاوره و مشارکت در شکل‌گیری ازدواج آسان، اشتغال زایی برای دختران جوان در محله‌های کم برخوردار و ساماندهی خیرین و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تنها بخشی از فعالیت‌های این گروه که متشکل از همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم است می‌باشد.

هر کدام هر جایی که باشند کارشان مثل سرنوشت و عنوانشان به هم گره خورده است، از  قرارگاه استانی شهید سرلشکر استوار محمودآبادی گرفته تا گروه جهادی شهدای فاطمیون و شهید اسکندری و شهید مسرور و  شهید قاجاری و.... همه در مسیر دفاع از حریم اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی حرکت میکنند.

و مسیر جهاد با حضوری این چنینی پایان ناپذیر است چرا که این بانوان خوب می‌دانند که هدف همسرانشان تامین امنیت اقتصادی و روانی جامعه است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول