اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کیم جونگ اون درباره وضع «حاد» غذایی کره شمالی هشدار داد

رهبر کره شمالی در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم هشدار داد که به دلیل طوفان سال گذشته و خسارات وارده به تولید غلات، دسترسی مردم این کشور به مواد غذایی دچار مشکل شده است.

کیم جونگ اون درباره وضع «حاد» غذایی کره شمالی هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک نشست رسمی درباره اثرات طوفان و تداوم همه‌گیری ویروس کرونا بر امنیت غذایی و وضعیت اقتصادی این کشور صحبت کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه (امروز) گزارشی درباره نشست روز سه شنبه (دیروز) کمیته مرکزی حزب کارگران کُره با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی منتشر کرد.

طبق این گزارش، رهبر کره شمالی وضعیت کنونی در این کشور در زمینه دسترسی به مواد غذایی و امنیت غذایی را «حاد» خواند و بر لزوم تلاش دولت برای حل این مساله تاکید کرد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این باره نوشت: «کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اذعان کرد که وضعیت غذایی در کره شمالی "حاد" است و این موضوع باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار درباره کشوری شده که در دهه ۱۹۹۰ از یک قحطی ویرانگر آسیب دید و این قحطی صدها هزار نفر را کشت».

هشدار کیم جونگ اون درباره امنیت غذایی در کره شمالی در شرایطی مطرح شده که این کشور طی سال گذشته با مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و وقوع سلسله طوفان‌ها و سیل‌ها در تابستان ۲۰۲۰ مواجه شده بود.

رهبر کره شمالی البته در جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم این کشور اعلام کرد، طی سال گذشته در قیاس با سال قبل از آن تولیدات صنعتی در کره شمالی ۲۵ درصد رشد داشته است اما کشور با چالش‌هایی مواجه شده است.

او گفت: «وضعیت (دسترسی و امنیت) غذایی مردم اکنون دارد حاد می‌شود چرا که بخش کشاورزی به دلیل آسیب وارده در نتیجه طوفان سال گذشته نتوانست برنامه خود برای تولید غلات را اجرا کند».

پیشتر در خبرها آمده بود که وقوع چند طوفان و سیل طی تابستان سال گذشته در کره شمالی باعث نابودی هزاران منزل مسکونی و زمین‌های زراعی شد.

رهبر کزه شمالی در کمیته مرکزی حزب حاکم، خواستار اتخاذ اقدامات به منظور کاهش دادن آثار این فجایع طبیعی شد و اعلام کرد، تضمین برداشت محصولات غذایی «اولویت اصلی» دولت است.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، در نشست روز گذشته با حضور کیم جونگ اون درباره «ماهیت ادامه‌دار» همه گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر کشور هم صحبت شد.

اواخر مرداد ماه سال ۱۳۹۹، صلیب سرخ و کمیته مدیریت بحران کره شمالی اعلام کرد به دنبال جاری شدن سیل بعد از هفته‌ها باران موسمی شدید و غیرطبیعی، دست‌کم ۲۶ نفر در این کشور کشته و مفقود شدند.

طبق گزارش‌ها، دست‌کم ۱۶ هزار و ۶۸۰ خانه و ۶۳۰ ساختمان عمومی بر اثر باران‌های سیل‌آسا تخریب شده یا زیر سیلاب رفتند، حدود ۴۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی و بسیاری از جاده‌ها، پل‌ها و مسیرهای ریلی دچار آسیب شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول