اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: تمایل آمریکا برای محدودکردن روسیه، مخرب است

سخنگوی کاخ کرملین با محکوم کردن تمایل آمریکایی‌ها برای محدود کردن روسیه، گفت اینگونه اظهارات پیش از دیدار رؤسای جمهور دو کشور، مخرب و غیرسازنده است.

کرملین: تمایل آمریکا برای محدودکردن روسیه، مخرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر لزوم مهار کردن مسکو را محکوم کرد.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین گفت:‌«هنوز هم تمایلاتی [در واشنگتن] برای صحبت کردن با مسکو با لحن فشار و تهدید و محدودسازی وجود دارد. ما هنوز هم صحبت‌هایی را می‌شنویم مبنی بر اینکه مسکو باید بهای فلان و بهمان را بپردازد».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در این باره توضیح داد: «قطعا این [اظهارات] فضای کلی را تسهیل نمی‌کند اما بار دیگر تکرار می‌کنم، دو طرف یعنی هم رئیس‌جمهور پوتین و هم رئیس‌جمهور بایدن برای گفت‌وگو متمایل هستند».

سخنگوی کرملین با تاکید بر اینکه پوتین همواره در تعیین خطوط قرمز برای روسیه شفاف عمل کرده، اظهار داشت: «البته نشانه مثبتی در لفاظی‌های آمریکایی‌ها درخصوص گفت‌وگو با روسیه وجود دارد که رئیس‌جمهور پوتین به آن توجه می‌کند».

بر اساس این گزارش، پسکوف درباره مسئله اوکراین که احتمالا در دیدار پوتین و بایدن نیز مطرح می‌شود، گفت اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال عضویت کی‌یف در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توجه روسیه را به خود جلب کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این خصوص تصریح کرد:‌ «این یک مؤلفه جدید است. تاکنون چنین اظهاراتی بیان نشده بود. قطعا ما در مسکو توجه کاملی به این مسئله داریم. شکی ندارم که اگر لازم باشد، رئیس‌جمهور [پوتین] موضع خود را در این باره صریحاََ بیان می‌کند».

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان اینکه مسئله کنترل تسلیحاتی احتمالا یکی دیگر از موضوعات گفت‌وگوی پوتین و بایدن خواهد بود، افزود: «ثبات استراتژیک بر تمام دنیا اعمال می‌شود. بله معاهده نیو استارت تمدید شد، این تصمیم سیاسی بود که دولت بایدن گرفت و یک حقیقت مثبت است. اما زمان رو به اتمام است و مذاکرات باید فوراََ آغاز شود».

بامداد سه‌شنبه بود که بایدن در نشست خبری بعد از اجلاس سران ناتو در بروکسل، با زیرک و سرسخت خواندن پوتین، گفته بود در دیدار با همتای روسی خود به او می‌گوید: «به دنبال تقابل با روسیه نیستیم اما اگر آنها فعالیت‌های مخرب را ادامه دهند، ما نیز پاسخ می‌دهیم». (جزئیات بیشتر)

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول