اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مشکلات با قهر از صندوق‌های رأی حل نمی‌شود/ چشم‌پوشی از انتخابات با ایران دوستی همخوانی ندارد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به طرح برخی مشکلات توسط افراد برای عدم شرکت در انتخابات گفت: مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود اما این مشکلات با عدم شرکت در انتخابات و قهر با صندوق حل نمی‌شود.

مشکلات با قهر از صندوق‌های رأی حل نمی‌شود/ چشم‌پوشی از انتخابات با ایران دوستی همخوانی ندارد

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در آستانه پایان ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی و در آزمون بزرگ ملی و انقلابی قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نظام ما جمهوری اسلامی و دارای دو ساحت است، عنوان کرد: یکی روح آن و دیگری شکل آن است.

وی با اشاره به اینکه بیش از  ۸۹ درصد مردم ایران به اسلامیت رأی دادند، عنوان کرد: روح و سلوک انقلاب ما اسلامیت بوده و شکل آن جمهوریت است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در نظام جمهوریت نقش آفرینی با مردم است، عنوان کرد: معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بارها فرمودند صاحب انقلاب مردم هستند و نقش تعیین کننده‌ای در قانون اساسی برای مردم سالاری قائل شدند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه رهبر، رئیس جمهور، شوراها، نمایندگان مجلس، وزرا و مدیران استانی توسط مردم انتخاب می‌شوند، ادامه داد: برخی از این انتخاب‌ها مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم است.

وی با بیان اینکه ۳۷ انتخابات پر شور را پشت سر گذاشته‌ایم، بیان کرد: در دنیا و در کشورهایی که بیش از ۲۰۰ سال ادعای دموکراسی این آمار از نظر کمی و کیفی سابقه ندارد.

خاتمی با اشاره به اینکه انتخابات و شرکت در آن یک وظیفه شهروندی است، ادامه داد: همه ما یک ایرانی هستیم و در این سرزمین زندگی می‌کنیم و حق انتخاب داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید نمی‌خواهم از حق شهروندی خود استفاده کنم و از حضور در انتخابات چشم پوشی کند نه با اسلام و نه با ایران‌دوستی همخوانی دارد، ادامه داد: همه ما مسافر یک کشتی هستیم و سرنوشت همه ما در یک مسیر تعیین می‌شود و کسی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و مشکلات و آسایش برای همگان است.

وی با اشاره به اینکه عقل، وجدان و عشق به ایران و نظام جمهوری اسلامی حکم می‌کند همه پای صندوق‌های رأی حضور یابند، ادامه داد: این یک وظیفه دینی، ملی و اجتماعی است.  

خاتمی با اشاره به طرح برخی مشکلات توسط افراد برای عدم شرکت در انتخابات تاکید کرد: مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود اما این مشکلات با عدم شرکت در انتخابات و قهر با صندوق حل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان عدم شرکت در انتخابات را راه حل درستی برای رفع مشکلات ندانست و افزود: راهکار اصلی حضور در پای صندوق رأی است.

وی با اشاره به اینکه هر کسی سرافزاری ایران را خواهان است نمی‌تواند به انتخابات بی‌تفاوت باشد، گفت: ناکارآمدی‌ها جای خود را دارد.

خاتمی با اشاره به اینکه باید به آینده امیدوار بود و با حضور در صحنه مطالبه‌گری کرد و راه‌حل‌ها را به خدمت‌گزاران ارائه شود، ادامه داد: برای داشتن ایران سرافراز تلاش و کوشش در صحنه است و بی‌تفاوتی نتیجه ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه افراد بی‌تفاوت باید در مقابل وجدان خود و تاریخ و آیندگان پاسخگو باشند، ادامه داد: ایران برای همه ما است و همه دوست داریم ایران سرافراز داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه القای یأس و بی فایده بودن در جامعه درست نیست، بیان کرد:  برای بهروزی و بهبود و اقتدار بیشتر همه ما باید وارد صحنه شویم.

خاتمی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، ازدواج، معیشتی و اشتغال در جامعه تاکید کرد: نکته این است که امروز جامعه به انسجام نیاز دارد و همه باید با هم باشیم و یک برنامه مدون و مشخص آینده‌نگر برای ساختن ایرانی آباد و آزاد ارائه دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه برای ایران و انقلاب هزینه زیاد شده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرموندند علاج مشکلات حضور در انتخابات است.

وی با اشاره به تقدیم 220 هزار شهید سرافراز برای انقلاب اسلامی گفت: باید در مقابل خون این شهدا پاسخگو بود.

انتهای پیام/73009ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول