اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مسئول دفتر شورای نگهبان: استقرار 966 شعبه اخذ رأی در استان یزد

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد از اجرای فرآیند آموزش ناظران و سرناظران انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال این آموزش ها به صورت مجازی در سطح استان انجام شده است.

مسئول دفتر شورای نگهبان: استقرار 966 شعبه اخذ رأی در استان یزد

حجت الاسلام سیدناصرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اهمیت آموزش در بحث نظارت بر فرآیند اخذ رأی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش ناظران و سرناظران شورای نگهبان در شهرستان‌های استان یزد به صورت مجازی و و طی سه مرحله انجام می‌شود.

وی افزود: در سال های گذشته آموزش ناظرین در چهار دوره به صورت حضوری انجام  و در پایان دوره آزمون برگزار و از میان کسانی که نمره حد نصاب را کسب کرده‌اند برای همکاری دعوت به عمل می آمد.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد گفت: در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به علت شیوع بیماری کرونا این آزمون‌ها در سراسر کشور به صورت مجازی در سه مرحله برگزار و از ناظرین و سرناظرینی که نمره کاملی را کسب نمایند برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت می شود.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ۸۰ درصد از ناظران و سرناظران شهرستان مهریز در آزمون های آنلاین شورای نگهبان شرکت و نمره حد نصاب را کسب نمودند.

وی آموزش حضوری را نیز برای ناظرین و سرناظرین مهم دانست و تصریح کرد در هر شهرستان از جمله مهریز یک جلسه حضوری جهت توجهی ناظران و سرناظران  برگزاری می شود.

محمدی گفت: جلسه توجهی شهرستان مهریز در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مزویر آباد مهریز با حضور فعال ناظرین و سرناظرین خواهر و برادر با رعایت دستور و العمل های بهداشتی برگزار شد.

مسئول شورای نگهبان در استان یزد ادامه داد: در این جلسه توجهی چگونگی حضور ناظران و سرناظران در حوزه انتخابیه ، دریافت ملزومات ، ساعت شروع و پایان رأی گیری  به آنها اعلام شد.

محمدی به اعضای شورای نگهبان در پای صندوقهای رأی توصیه کرد: هدف همه ناظران و سرناظران تضمین انتخاباتی سالم برای اقشار جامعه  است زیرا آنها امانت داران رأی ملت و مردم هستند.

وی افزود: دست‌اندرکاران انتخابات باید نهایت دقت خود را در اجرای قانون انجام دهند تا مردم بدانند که از تک تک رأی آنها حفاظت می شود و این حفاظت باعث مشارکت و نقش‌آفرین آنها در انتخابات می شود.

محمدی علاوه به حضور حداکثری انتخاب گزینه اصلاح را مهم دانست و بیان کرد: اگر انتخاب اصلح صورت نگیرد آسیب آن ابتدا به مردم و سپس به نظام برمی گردد.

مسول دفتر شورای نگهبان در استان یزد خاطرنشان کرد: ۹۶۶ شعبه اخذ رأی در استان یزد وجود دارد که ۳۸۰۰ نفر ناظر کار نظارت در این شعبات را انجام می دهند.

انتهای پیام/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول