اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نباید به خاطر بی‌کفایتی موجود، از شرکت در انتخابات انصراف داد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: انتخابات پنجره‌ای رو به آینده است و مجازات نسبت به گذشته نیست، نباید به خاطر بی‌کفایتی و کمبودهایی که وجود دارد از شرکت در انتخابات انصراف داد.

نباید به خاطر بی‌کفایتی موجود، از شرکت در انتخابات انصراف داد

محمد قطبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، مشارکت بالای مردم در انتخابات را عامل کاهش ضریب خطا و ایجاد حس یکپارچگی در نظام و در بین مردم دانست و گفت: هر چه مشارکت آحاد جامعه بیشتر باشد، نظام در درون و نسبت به تعاملات سیاسی و بین‌المللی اقتدار بالاتری خواهد داشت.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، درباره تعهد و مسؤولیت شرعی آحاد جامعه نسبت به انتخابات، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی برای اقامه دین در جامعه تشکیل شد و قوانین ما برآمده از آرا و اندیشه‌های مردم است؛ آحاد جامعه برای اقامه دین در جامعه یک تکلیف شرعی دارند، در تداوم نظام جمهوری اسلامی، هر چه مشارکت آحاد جامعه بیشتر باشد، نظام در درون و نسبت به تعاملات سیاسی و بین المللی اقتدار بالاتری خواهد داشت، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث کاهش ضریب خطا و ایجاد حس یکپارچگی در نظام و در بین مردم می شود.

ترویج و تشویق آحاد جامعه برای شرکت در انتخابات، مصداق امر به معروف

وی شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی، اجتماعی و سیاسی دانست و افزود: طبق فتوای فقها و مراجع تقلید، شرکت در انتخابات واجب است و ترک آن جایز نیست، ترویج و تشویق آحاد جامعه برای شرکت در انتخابات در واقع امر به معروف است.

قطبی درباره انتخاب اصلح به عنوان یک تکلیف شرعی و هدف اصلی مشارکت در انتخابات، اظهار داشت: باید از بین نامزدها فردی که جنبه برتری داشته باشد را انتخاب کنیم، برای تشخیص برتری یک نامزد می‌توان به جهت‌گیری نخبگان و بزرگان جامعه اعتماد کرد و برایند نظرات نخبگان برای ما ملاک باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ابراز داشت: پس از مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح، مسؤولیت صیانت و نظارت و پیگیری امور اجرایی کشور به مجلس شورای اسلامی واگذار می‌شود، اگر آحاد جامعه تشخیص دادند که در منظومه حکومت خطایی در حال شکل گیری است از مسیر دادستانی و دیوان عدالت اداری می توانند اقدام کنند، تاکنون ۱۶ هزار آیین‌نامه و ابلاغیه در نهادهای اجرایی صادر شده که به علت دارا بودن شاکی ابطال شده است.

انتخابات پنجره ای رو به آینده است و مجازات نسبت به گذشته نیست

وی توضیح داد: در حوزه‌های حاکمیتی رییس‌جمهور باید همه اضلاع داخلی و خارجی حکمرانی یک کشور را بداند و در حوزه بین‌المللی تعامل لازم را داشته باشد، در این ۴۰ سال اخیر دشمنان انقلاب هجمه‌های زیادی علیه کشور ما داشته‌اند و تنگنای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی را برای سرکوب کردن نظام و ممانعت از رسیدن کشور به آرمان‌های مقدس انقلاب به کار گرفته‌اند؛ رئیس‌جمهور با تعاملات سازنده خود می‌تواند اقدامات حکیمانه‌ای را انجام دهد و جایگاه کشور را در دنیا ارتقا دهد.

 قطبی گفت: انتخابات پنجره‌ای رو به آینده است و مجازات نسبت به گذشته نیست، نباید به خاطر بی‌کفایتی و کمبودهایی که وجود دارد از شرکت در انتخابات انصراف داد، جنس انتخابات مؤاخذه نیست، باید آینده کشور و ضروریت‌های کشور را ببینیم و بر اساس آینده تصمیم بگیریم، باید با منطق تعالی‌جویانه به پای صندوق‌های رأی برویم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول