اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیس اورژانس کشور: تحویل 14 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به اورژانس تا پایان سال جاری

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تا پایان سال جاری ۱۴ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به اورژانس تحویل داده خواهد شد که از این میان نیز یک دستگاه سهم استان قزوین خواهد بود.

رئیس اورژانس کشور: تحویل 14 دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به اورژانس  تا پایان سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در آئین افتتاح 4 پایگاه فوریت‌های پزشکی در استان قزوین به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بخشی از آمبولانس‌هایی که وارد کشور می‌شوند به پایگاه‌های اورژانس قزوین اختصاص پیدا خواهند کرد، هم‌چنین یک دستگاه بالگرد و تعدادی موتورلانس با هدف تجهیز پایگاه‌های امداد اورژانس قزوین به این استان تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: اکنون بیش از 5 هزار دستگاه آمبولانس در سطح کشور وجود دارد که آمبولانس‌هایی که به این مجموعه افزوده می‌شوند جزو بهترین و استانداردترین آمبولانس‌های دنیا هستند.

این مسؤول ادامه داد: تاکنون 8 هزار  و ۳۰۰ نیرو در اورژانس کشور جذب شده‌اند و سالانه به این آمار افزوده می‌شود تا بتوانیم خدمات امداد و نجات را در سطح رضایت‌بخشی به هموطنان ارائه کنیم، با امدادرسانی‌های به‌موقع اورژانس امروز ۵۰ الی ۶۰ درصد مرگ و میر مادران باردار در کشور کاهش یافته است.

کولیوند عنوان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ما اعمال شده است، ما در سال‌های اخیر تا حدودی در تأمین تجهیزات امدادی دچار مشکل شده‌ایم، اما در همین سال‌ها سرعت و کیفیت خدمات‌رسانی اورژانس به حادثه‌دیدگان افزایش یافته است.

رئیس سازمان اورژانس اظهار کرد: خوش‌بختانه در شرکت ایران‌خودرو شاهد ساخت اتوبوس‌آمبولانس هستیم و تا پایان سال جاری ۱۴ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس به اورژانس تحویل داده خواهد شد که از این میان نیز یک دستگاه سهم استان قزوین خواهد بود.

کولیوند خاطرنشان کرد: اورژانس در سراسر کشور در انتقال اعضای پیوندی از یک استان به استانی دیگر، بسیار سریع و موفق عمل کرده است، به‌طوری‌که طی سال گذشته ۱۴ عضو پیوندی توسط بالگرد و بال‌ثابت اورژانس هوایی انتقال داده است.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به کمبود نیرو به‌ویژه نیروی زن در اورژانس، به‌کارگیری نیروهای شرکتی را در برخی پایگاه‌ها در دستور کار داریم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول