اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

میناب گرفتار کرونای انگلیسی/ اغلب مبتلایان جوان هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: غالب بیماری کرونا در میناب انگلیسی است و از فروردین تا خرداد امسال شاهد روند افزایشی بیماری در شهرستان میناب هستیم.

میناب گرفتار کرونای انگلیسی/ اغلب مبتلایان جوان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شصت و یکمین جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان میناب که با حضور فرماندار میناب، نماینده مردم شرق استان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: از بهمن سال گذشته تا کنون شاهد سیر صعودی بیماری کووید 19 در شهرستان میناب هستیم.

وی افزود: در گزارش وضعیت بیماری شهرستان میناب نشان می دهد افرادی که در ماههای اخیر به کرونا مبتلا شده اند بیشتر جوان بوده و اکثر آنان طی 48 ساعت پس از درگیری ریه به سرعت دچار نارسایی تنفسی شده که منجر به پذیرش در آی.سی.یو می شوند.

حسین فرشیدی ، نوع غالب بیماری کووید در میناب را انگلیسی عنوان کرد و گفت: از فروردین تا خرداد امسال شاهد روند افزایشی بیماری در شهرستان میناب هستیم؛ تا کنون در این شهرستان 134 نفر فوتی ناشی از کرونا داشته و یک هزار و 167 نفر نیز در قرنطینه هستند.

 غلام رحیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب نیز در این جلسه به وضعیت بیماری از ابتدای اپیدمی تا کنون، همچنین میزان شیوع و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اقدامات، چالشها و علل افزایش موارد در سال جاری اشاره کرد.

حسین رئیسی هم بیان کرد: میناب نه به یک شهرستان بلکه باید بعنوان یک قطب درمانی و آموزشی در حوزه بهداشت و درمان استان با توجه به شرایط موجود نگاه کرد.

رئیسی با اشاره به لزوم راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی شرق استان ابراز کرد: این شهرستان با توجه به پراکندگی جمعیت و عدم دسترسی به امکانات تخصصی لازم است یک دانشگاه علوم پزشکی مستقل داشته باشد.

 سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب با اشاره به روند ساخت بیمارستان دوم میناب گفت: فاز نخست پروژه بیمارستان 160 تخت خوابی میناب به اتمام رسیده است؛ امیدواریم با تامین اعتبار لازم شاهد آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی این مرکز درمانی و بهره برداری آن در موعد مقرر باشیم.

بازدید از بیمارستان 160 تخت‌خوابی میناب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ادامه این سفر از پروژه بیمارستان 160 تخت خوابی میناب بازدید کرد.

دکتر فرشیدی عنوان کرد: فاز نخست بیمارستان دوم میناب با ۵ طبقه و پد بالگرد بر روی سقف با زیر بنای ۱۷ هزار متر مربع در مراحل نهایی تکمیل می باشد.

وی تصریح کرد: فاز بعدی تکمیل این پروژه پس از پایان فاز یک با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار بزودی آغاز خواهد شد و انتظار می رود ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره برداری برسد.

نشست مشترک رئیس دانشگاه به همراه معاون بهداشتی دانشگاه با نماینده مردم شرق استان در مجلس و مدیران شبکه های بهداشت شرق استان برنامه پایانی دکتر فرشیدی در سفر به میناب بود.

در این نشست آخرین تحولات و اقدامات بخش بهداشت و درمان به ویژه بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان، فرماندار میناب، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب، مدیر دفتر فنی دانشگاه و جمعی از مدیران بخش درمان شهرستان میناب در این بازدید دکتر فرشیدی را همراهی کردند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول