اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تولید کیت تشخیص انواع مختلف کووید ۱۹ در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تشخیص انواع بیماری‌ها بر اساس تکنیک‌های مولکولی مانند Pcr، Real time ، Western blot و ... و طراحی و تولید کیت‌های تشخیصی واریانت‌های ویروس کووید ۱۹ آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می‌شود.

تولید کیت تشخیص انواع مختلف کووید ۱۹ در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید علیرضا مروجی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی زیرمجموعه آزمایشگاه جامع معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه در زیربنای ۶۰ مترمربع و با هزینه بالغ بر ۶۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: تشخیص انواع بیماری‌ها بر اساس تکنیک‌های مولکولی مانند Pcr، Real time ، Western blot و ... و طراحی و تولید کیت‌های تشخیصی واریانت‌های ویروس کووید ۱۹ در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این آزمایشگاه به شناسایی نمونه‌های مشکوک و جهش‌یافته اختصاص یافته است، تصریح کرد: کیت تشخیص واریانت‌های انگلیسی، آفریقایی، برزیلی و ... ویروس کووید ۱۹ در آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه طراحی و تولید می‌شود.

بخش‌های شیمی درمانی و ICU۴ مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افتتاح شد

مروجی در این رابطه بیان کرد: برای تجهیز و راه‌اندازی بخش ICU۴ مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات این دانشگاه و با مشارکت خیران سلامت و هیأت امنای ارزی هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به زیربنای ۶۰۰ مترمربعی این بخش ادامه داد: این بخش دارای ۱۴ تخت مراقبت‌های ویژه است، بخش شیمی درمانی این مرکز با ظرفیت ۲۰ تخت و در زیربنای ۲۱۰ مترمربع توسط دانشگاه علوم پزشکی کاشان و مؤسسه توان‌بخشی ولیعصر(عج) راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه ۵۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و تجهیز هزینه کرده است، گفت: مؤسسه توان‌بخشی ولیعصر(عج) نیز ۵۵۰ میلیون تومان برای ساخت و تجهیز این مرکز هزینه کرده است.

عدم نیاز به مراجعه به مرکز استان با بهره‌برداری از دستگاه اندوسونوگرافی

ابوالفضل شجاعی رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان در مراسم بهره‌برداری از دستگاه‌های اندوسونوگرافی، آنژیوگرافی و ثبت نوار مغز دیجیتال مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، اظهار داشت: دستگاه اندوسونوگرافی در مراکز درمانی معدودی در کشور فعال بوده و این دستگاه نخستین دستگاه اندوسونوگرافی در منطقه شمال استان اصفهان است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان افزود: این دستگاه با ارز دولتی از طریق هیأت امنای ارزی با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه خریداری شده است.

وی تصریح کرد: با کمک این دستگاه، همراه با آندوسکوپی و کولونوسکوپی، سونوگرافی داخلی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه شهروندان به مراکز استان‌ها نیست.

شجاعی در ادامه به راه‌اندازی نخستین دستگاه ثبت نوار مغز دیجیتال با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دانشگاه و مابقی به صورت مساوی با مشارکت خانواده خیر سلامت مسعودی و هیأت امنای ارزی تأمین شده است.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان با اشاره به تحویل دومین دستگاه آنژیوگرافی این مرکز مطرح کرد: برای خرید این دستگاه ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان هزینه شده است؛ تاکنون برای آماده‌سازی فضای مورد نیاز این دستگاه بیش از یک میلیارد تومان توسط دانشگاه هزینه شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با احداث، تکمیل و تجهیز آنژیوگرافی این مرکز به دومین دستگاه، امکان درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به سهولت و در کمترین زمان و بدون لحظه‌ای وقفه با وجود متخصصان و پزشکان برجسته برای بیماران در بیمارستان شهید بهشتی فراهم خواهد شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان یادآور شد: تشخیص گرفتگی‌های عروق اندام‌های بدن و باز کردن این گرفتگی‌ها، ارائه خدمات آنژیوپلاستی و بررسی و تشخیص الکتروفیزیولوژی قلب از جمله کاربردهای آنژیوگرافی است.

 شجاعی ادامه داد: حضور متخصصان قلب در این مرکز ظرفیت و سرمایه‌ای بزرگ برای دانشگاه علوم پزشکی و مردم شریف منطقه است و قطعاً با بهره‌برداری از مرکز جدید آنژیوگرافی، میزان رضایتمندی مردم و بیماران قلبی منطقه از ارائه خدمات تخصصی، افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول