اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام و انقلاب از حوزه‌ به دنیا معرفی شدند/ حضور دانش‌آموختگان حوزه‌ در ۲۰۰ کشور دنیا

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: برای اولین بار امروز صدها هزار نفر در دنیا با زبان و ادبیات فارسی و ده‌ها هزار نفر با معارف الهی آشنا شده‌اند و دانش‌آموخته‌های حوزه‌ علمیه تقریبا در ۲۰۰ کشور دنیا حضور دارند.

امام و انقلاب از حوزه‌ به دنیا معرفی شدند/ حضور دانش‌آموختگان حوزه‌ در ۲۰۰ کشور دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، آیت الله علیرضا اعرافی نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه‌های عملیه ظهر امروز در مصلی شهرستان قدس اظهار داشت: فاطمه معصومه(س) حقیقتا در میان امامزادگان که همگی مشعل‌های هدایت امت اسلامی هستند، همچون نگینی می‌درخشد و قریب به ۳ قرن عصر حضور معصوم، حضرات معصومین علیهم اسلام در انواع سختی‌ و آلام بوده‌اند.

وی افزود: تمامی عمر شریف حضرات معصومین برای ارتقا انسانیت، سعادت بشریت و کمال انسانی سپری شد و در تمامی لحظات در کوران حوادث و سختی‌ها بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشت: مقطع دوساله پایانی عمر شریف امام رضا(ع) با تمامی مقطع متفاوت بوده و استراتژی مأمون هضم امامت و ولایتمداری در خلافت غاصبانه بود و حضرت نه تنها این توطئه را خنثی کرد بلکه این موضوع را فرصتی برای برافراشتن پرچم اسلام کرد.

آیت الله اعرافی گفت: در طول ۱۲۰۰ سال قبر حضرت فاطمه معصومه(س) محور حوزه‌ علمیه قم شد و در ۱۰۰ سال اخیر این حوزه به قله رسید که از برکات این بانوی بزرگوار و اهل معرفت است.

وی با اشاره به پایه‌ریزی حوزه‌ علمیه قم در بدترین شرایط سیاسی و متن حوادث در سال ۱۳۰۱، ادامه داد: این حوزه در ۴۰ سالگی خود امام(ره) و تئوری نظام اسلامی و ولایت فقیه را تحویل جامعه داد و دکترین جدید در مردم سالاری دینی را به جهان عرضه کرد که منجر به انقلاب اسلامی شد.

نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود ۴۰۰ رشته و گرایش در حوزه‌های علمیه برای پاسخ به نیازهای جامعه خاطرنشان کرد: برای اولین بار امروز صدها هزار نفر در دنیا زبان و ادبیات فارسی را آموخته‌اند و ده‌ها هزار نفر با معارف الهی آشنا شده‌اند و امروز دانش‌آموخته‌های حوزه‌ علمیه تقریبا در ۲۰۰ کشور دنیا حضور دارند و از ۱۴۰ ملیت پذیرش شده است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: حوزه امروز در دوره نوین خود وارد قلمرو جدید علمی در علوم انسانی و سایر شد و حوزه‌ با تعامل با دانشگاه به تولید دانش و خدمت به مردم پرداخت که تماما متعلق به ملت ایران است.

وی تصریح کرد: انشالله دولت آینده با توانمندی، جبران ضعف‌ها و تقویت نگاه‌ها به دنبال کار جهادی و علمی باشد که منجر به تحول کشور شود و ما نباید در بخش صنعت دچار مشکل باشیم که اینها تماما رهگذر انتخابات است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول