اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حل مشکلات مردم در گرو حل فساد دولتی است

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: تا معضل فساد دولتی حل نشود هیچ گره‌ای از گره‌های مردم حل نمی‌شود و این مسأله به مرد میدان نیازمند است.

حل مشکلات مردم در گرو حل فساد دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سعید محمد شامگاه دوشنبه در مسجد سید اصفهان در جمع هواداران آیت‌الله رئیسی با گرامی‌داشت دهه کرامت، اظهار کرد: درود خدا بر اصفهان و علمای بزرگ آن، شیخ بهایی، میردامادی، مجلسی، اشرفی اصفهانی و شهید بهشتی و همچنین شهدای آن و سردارانی چون خرازی، کاظمی، ردانی‌پور و شهید حجمی و لشکرهای همیشه پیروز امام حسین(ع) و نجف اشرف باد.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: اصفهان مظهر تمدن عظیم است و فرصت‌های صنعتی، موقعیت‌های گردشگری و صنایع دستی فاخر، ظرفیت‌های کشاورزی و جوانان و نیروی انسانی استان ظرفیت‌های بی‌بدیل استان اصفهان است.

وی افزود: اینکه چرا این ظرفیت‌ها به ثروت تبدیل نمی‌شود، ریشه در تفکر مدیرانی دارد که به جای الگو گرفتن از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در تکیه کردن مردم و به جای اسلام، تفکر لیبرالی غربزده را جایگزین کردند.

محمد در ادامه گفت: این تفکر به جای دغدغه‌مندی برای مردم، تفکر عدم نظارت و کنترل و نظارت از داخل خودرو را جایگزین کرده و همه چیز از جمله تحصیل و سلامت را به کالا تبدیل کرده است، این تفکر آقازاده‌هایی است که خود را ژن خوب می‌دانند در حالی که ژن خوب این انقلاب شهید حججی‌ها هستند نه افرادی که فرزندانشان در خارج زندگی می‌کنند.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با تقسیم مدیران به انقلابی و غیرانقلابی اضافه کرد: مدیرانی که پای حرف مردم بنشینند و برای آن‌ها قدم بردارند، مدیران انقلابی و خادم و مدیرانی که کاری به مردم ندارند و فقط برای خود، خانواده و هم حزبی‌های خود قدم برمی‌دارند غیرانقلابی و خائن به ملت هستند.

وی تصریح کرد: مردم مدیر خادم و خائن را تشخیص می‌دهند زیرا حاصل عملکرد مدیران خائن انبوهی از مشکلات در عرصه سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی است و قطعاً دولت سیزدهم با کوهی از مشکلات مواجه است.

محمد همچنین بیان کرد: این مدیران نه تنها رفع موانع تولید نمی‌کنند بلکه بر تولید قفل می‌زنند و موجب می‌شوند جوانان با بیکاری مواجه شوند، آیا این مشکلات ناشی از تحریم است؟ چرا همه چیز را به گردن تحریم و اف ای تی اف می‌اندازند؟

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: فرض کنید همین امروز اف‌ای‌تی‌اف امضا شود چه فرجی در زندگی مردم می‌شود؟ آیا تحریم‌های ظالمانه اجازه می‌دهد؟ چرا کدهای غلط به ملت می‌دهید و مردم را نگران می‌کنید؟

وی در ادامه اذعان کرد: حرف از کنسرت می‌زنند تا قرار داد کرسنت را فراموش کنید؛ می‌خواهند مردم مثل موم در دست غرب باشند در حالی‌که خانم موگریتی اعلام کرد ما فکر نمی‌کردیم تحریم‌ها این‌قدر مشکل برای مردم ایران ایجاد کند؛ ۳۰ درصد مشکلات مربوط به تحریم‌ها و ۷۰ درصد به واسطه سوء مدیریت‌ها است که ما هم همین را می‌گوییم ولی برخی به دنبال آن هستند سوء مدیریت خود را به گردن تحریم بیاندازند.

محمد ادامه داد: آیا مشکل بورس، مشکل تحریم است؟ سال گذشته با فراخون قریب به ۵۵ میلیون کد بورسی صادر کردند وحتی مردم فرش زیر پای خود را برای سرمایه‌گذاری فروختند و دولت در روز روشن دست در جیب مردم کرد و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خود را از پول مردم تأمین کرد و به آن افتخار کردند و بعد مردم را رها کردند و امروز کسی پاسخگو نیست.  

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: رهبر معظم انقلاب به تمامی رؤسای جمهور احترام می‌گذارند و ما نیز باید به ایشان تأسی کنیم، ما روشنگری و نقد منصفانه می‌کنیم و فقط درد دل هشت ساله مردم را بیان کرده و بصیرت‌بخشی می‌کنیم تا مبادا دو مرتبه مذاکره کنند، آب نباتی از وین بیاورند و مردم را فریب دهند، البته مردم هوشیارند، به دنبال نوکر و خدمتگزار نه آقا بالاسر هستند.

وی تصریح کرد: آیا نظام مالیات‌ستانی در نظام مالیاتی عدالت‌محور درست است که از تولیدکننده و حقوق بگیر مالیات اخذ می‌شود ولی از جماعت واسطه‌ها، دلال‌ها، مافیا‌ها و سلطان‌های مالیاتی و کسانی ‌که خون مردم را در شیشه می‌کنند مالیاتی اخذ نمی‌شود و همین موجب شده و باعث شده کالاهای مورد نیاز مردم مثل مسکن به کالای سرمایه‌ای تبدیل شود.

محمد ادامه داد: اگر سیستم مالیات‌ستانی کشور درست باشد، نیازهای کشور از این طریق قابل تأمین است و نیازی به تأمین مالی از خارج کشور و فاینانس خارجی‌ها نداریم بلکه از طریق همین کاری که همه کشورها می‌کنند مشکلات ما برطرف می‌شود و اگر سیستم‌ها عادلانه شود مردم راضی می‌شوند.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: این چه وضعی است که عده‌ای به آلاف و اولوف رسیدند ولی بعد عده‌ای برای امرار معاش دنبال زباله‌‌گردی هستند؟ آیا این عزت است برای ایرانی؟؛ حضرت امام(ره) می‌فرمودند جنگ فقر و غنا است یعنی باید مراقب بود شکاف فقیر و غنی روز به روز بیشتر نشود.

وی اضافه کرد: تولید و بورس را نابود کردند، در بانکداری قرار بود سود سپرده‌ها کاهش پیدا کند چون روزانه ۲-۳ هزار میلیارد تومان از این بابت خلق پول می‌شود که ناشی از سود سپرده بدون پشتوانه است؛ آیا جی‌دی‌پی را افزایش می‌دهید؟ خیر فقط سود سپرده‌ها را محاسبه می‌کنند و عدد عظیمی خلق پول ایجاد می‌شود، خلق پول یعنی تورم و گران شدن کالاها و وقتی خلق پول باشد و تولید روز به روز کاهش پیدا کند یعنی جیب شما روز به روز کوچکتر می‌شود.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: این آقایی که به ابراهیم رئیسی می‌گوید شما شش  کلاس سواد دارید، این آقایانی که تمام سیستم بانکی را در اختیار داشتند، ساده‌ترین مسأله اقتصادی را رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: چند درصد سودسپرده اقتصاد را کاهش دادند اما به بانک‌ها گفتند و بانک‌ها در بورس، صندوق سپرده با سود ثابت باز کردند و تمامی مشتریان بانک‌ها را به آنجا سوق دادند و ۷-۸ درصد بر روی سود سپرده گذاشتند، همین مسأله موجب خلق پول مجدد می‌شود، این آقایانی که ادعا دارند علامه دهر هستند یا نمی دانند یا اگر می‌دانند کاری جز خیانت نمی‌کنند.

محمد در ادامه مطرح کرد: در موضوع انرژی و برخی اقلام مانند بنزین، گازوئیل و برق سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی ۹ برابربودجه عمرانی کشور یارانه پرداخت می‌شود که با عدالت‌محوری متناسب نیست زیرا این میزان متناسب با مصرف افراد نیست.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) بیان کرد: دهک بالای جمعیت ۱۱.۵ درصد بیشتر از دهک پایین سوخت مصرف می‌کند یعنی ۱۱.۵ برابر بیشتر از یارانه مصرف می‌کند و با اصلاح این قانون دهک‌های پایین می‌توانند عادلانه به حق خود دست یابند.

وی افزود: امروز چهره مردم را غبار غم گرفته است و باید این غم را از چهره مردم زدود و نیازمند مرهم فوری است، بنابراین حاکمیت محتاج خانه‌تکانی است زیرا گروه‌های خاص جای مردم را تنگ کرده‌اند و مردم باید به جایگاه خود برگردند.

محمد خاطرنشان کرد: تا معضل فساد دولتی حل نشود هیچ گره‌ای از گره‌های مردم باز نمی‌شود و این مسأله نیز یک میدان است و مرد میدان می‌خواهد.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: مردم از عملکرد حاکمان خود خسته‌اند، نباید آب و نان خود را از بیگانه تمنا کنیم، به جای مذاکره کردن باید برای مردم کار کرد و راه حل در آن سوی مرزها نیست، ما دنبال آن هستیم که دیوار دولت و مردم را از بین ببریم زیرا افرادی که می‌گفتند ما می‌خواهیم در خیابان‌ها دیوار بکشیم، امروز بین مردم و حاکمان دیوار بی‌اعتمادی کشیده‌اند.

وی ادامه داد: آن کسانی که مدعی بودند مذاکره بلدند، خسارت‌بارترین قرارداد را به کشور تحمیل کردند، کسانی که مدعی اقتصاد بودند، بزرگترین رقم تورم را برای کشور به ارمغان آوردند و امروز نه تنها پاسخگو نیستند بلکه با وقاحت طلبکارند.

محمد تأکید کرد: عاملان وضع موجود نمی‌توانند مدعی شوند که این وضع را اصلاح می‌کنند زیرا اگر می‌توانستند، آیا ۸ سال کافی نبود، اگر قادر نیستید چرا می‌خواهید دولت سوم را به مردم تحمیل کنید؟ مردم ما به دنبال عزت بالای ایرانی هستند، مشکل پیدا کردن کلید نیست بلکه با تکیه بر مردم تمام قفل‌ها را خواهیم شکست.
رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: از کارگزاران می‌پرسیم چرا از مکتب حاج قاسم استفاده نمی‌شود و حتی میدان را زیر سؤال می‌برید؟ حاج قاسم معتقد بود برای سالم بودن مسیر باید کار را به افراد صالح سپرد، بنابراین مردم با چشم باز این عرصه را رصد کنند تا در انتخابات توطئه جدیدی طراحی نکنند.

وی افزود: به جای شکوفایی تولید، ۹۰ هزار میلیارد تومان سپرده‌های کشور را به ۱۱ نورچشمی پرداخت کردند، به اسم خصوصی‌سازی، کارخانه ها را به دوستان، اقوام و هم‌حزبی‌های خود دادند و آن‌ها نیز این کارخانجات را تعطیل کردند.

محمد اضافه کرد: صنعت نساجی از صنایع پیشگام است و می‌تواند پیشران باشد ولی با ظرفیت ۳۵ درصد ظرفیت کار می‌کند، اگر این صنعت رونق بگیرد بخش عمده‌ای از مشکلات شغلی جوانان حل خواهد شد.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: مردم خودشان باید انتخاب کنند و تا مردم نخواهند مشکل حل نمی‌شود، مردم با رأی به اصلح که حضرت الله رئیسی هست قرار است انقلاب را به ریل اصلی خود برگردانند و برای انتخاب مرد میدان نیاز به مردم حاضر در میدان است زیرا تا مردم در میدان نیایند مشکلات حل نمی‌شود، مراقب باشیم فریبمان ندهند.

وی با بیان اینکه ۲ موضوع نیاز داریم که اول مشارکت حداکثری و دوم انتخاب فرد اصلح است، گفت: کسی که انتخاب می‌شود باید مردمی، معتقد به جوانان، فسادستیز، آشنا به مسائل کشور، دارای کارنامه و برنامه و دارای کادر اجرایی باشد و بر این اساس بهترین فرد آیت‌الله رئیسی است.
محمد در ادامه مطرح کرد: آیت‌الله رئیسی امتحان خود را در قوه قضائیه داده‌اند و تحولی در قوه ایجاد کردند، ایشان فسادستیزی را با برخورد با دانه‌درشت‌ها آغاز کردند و نوید آن است که در دولت آینده جایی برای مافیاها، دزدها و سلطان‌ها نخواهد بود.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تأکید کرد: تحول و جوان‌گرایی که ایشان در قوه قضائیه ایجاد کردند اگر در دولت آینده در کل کشور ایجاد شود بسیار راه‌گشا است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی به واسطه حضور در یکی از سه قوه آشنا به مسائل و مشکلات کشور است و از نزدیک مسائل را می‌شناسند و برای آن راهکارهایی را دارند.

محمد ابراز امیدواری کرد که با روی کارآمدن دولت جهادی فرصت‌ها به صورت عادلانه در بین همه توزیع خواهد شد و ثروت نه برای نورچشمی‌ها بلکه عادلانه توزیع می‌شود.

رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: دولت آینده مشکلات بزرگی پیش رو دارد و باید مسائل اقتصادی را از دست مافیاها نجات دهد، باید قوانین و مصوبات را اصلاح کند و اصلاح آن‌ها مقاومت‌های بسیاری پیش روی دولت آینده ایجاد می‌کند.

وی در ادامه گفت: این انتخابات نیاز به مشارکت بالای رأی دارد و اگر با رأی حداقلی باشد در برخوردها مشکل ایجاد می‌شود، بنابراین دولتی که باید در برابر ۵+۱ بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بایستد نیاز به پشتوانه مردمی دارد.

محمد در پایان تأکید کرد: هم نیاز به مشارکت حداکثری داریم و هم انتخاب اصلح، بنابراین وظیفه داریم همه را دعوت کنیم پای صندوق رأی حاضر شوند و حماسه‌ای بزرگ رقم زنند و فرد اصلح را با اقتدار انتخاب کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول