اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر خارجه جدید تل‌آویو: برجام، توافقی بد است/ توافق‌های سازش را ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر تداوم مسیر توافق‌های سازش با کشورهای عربی، توافق هسته‌ای ایران را یک «توافق بد» توصیف کرد.

وزیر خارجه جدید تل‌آویو: برجام، توافقی بد است/ توافق‌های سازش را ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای کابینه جدید رژیم صهیونیستی که امروز کار خود را آغاز کردند، مواضعی مشابه کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق این رژیم (که ۱۲ سال در قدرت بود)، علیه توافق هسته‌ای ایران اتخاذ کردند.

«یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی مدعی شد: «برجام،‌ یک توافق بد است و ما هر کاری بتوانیم برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم انجام می‌دهیم».

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، لاپید طی دیداری با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه سابق این رژیم در دفتر کارش گفت: «ما باید به سرعت برای بازگشت [آمریکا] به توافق هسته‌ای ایران آماده شویم. این یک توافق بد بود. من با آن مخالف بودم و هنوز هم هستم».

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد این رژیم در قبال توافق هسته‌ای ایران، افزود: «اسرائیل می‌تواند با تغییر رویکرد خود،‌ بیشتر از اکنون روی آن (برجام) اثر بگذارد. ما این کار را با نخست‌وزیر [نفتالی] بِنِت انجام می‌دهیم».

لاپید که در توافق کابینه چرخشی قرار است دو سال دیگر نخست‌وزیر اسرائیل شود، در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که روند توافق‌های سازش با کشورهای عربی را به قوت قبل ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی در این باره توضیح داد: «ما باید تحولی را که با توافق‌های آبراهام شروع شد، ادامه دهیم. باید سازش با کشورهای حاشیه خلیج [فارس]، مصر و اردن را تقویت کنیم. ما تلاش می‌کنیم با کشورهای بیشتری در منطقه و ورای آن توافق امضا کنیم».

وی درباره روابط تل‌آویو و امان نیز اظهار داشت: «اردن یک متحد استراتژیک مهم است. ملک عبدالله دوم (شاه اردن) یک رهبر مهم منطقه‌ای و یک متحد راهبری است، ما با او همکاری کرده و روابط بین خود را تقویت می‌کنیم».

لاپید درخصوص نحوه تعاملات این رژیم با حزب دموکرات در آمریکا نیز تاکید کرد که باید روش مقام‌های کابینه قبلی به ریاست نتانیاهو را تغییر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام صهیونیست در این باره گفت: «جمهوری‌خواهان برای ما مهم هستند اما فقط آنها نیستند. ما اکنون با یک کاخ سفید دموکرات مواجه هستیم، یک سنای دموکرات و یک کنگره دموکرات. و این دموکرات‌ها عصبانی هستند».

روز گذشته (یکشنبه)، رأی‌گیری در کنست رژیم صهیونیستی در خصوص کابینه نفتالی بنت برگزار شد و ۶۰ نماینده کنست به کابینه بنت رأی اعتماد دادند و ۵۹ نفر با آن مخالفت کردند و بنت به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و به ۱۲ سال دوران نخست‌وزیری نتانیاهو پایان داد و به عنوان سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی‌وششمین کابینه این رژیم آغاز به کار کرد.

یائیر لاپید هم به عنوان نخست‌وزیر جایگزین رژیم صهیونیستی سوگند یاد کرد و دومین نخست‌وزیر جایگزین در تاریخ این رژیم لقب گرفت.

هنوز ساعاتی از انتخاب «نفتالی بنت» به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگذشته بود که کاخ سفیدخبر داد، وی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی موافقت کرده است که درباره همه مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله ایران با نفتالی بنت رایزنی کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول