اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت‌الله رئیسی

جمعیت دانش‌آموختگان مستقل ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کرد.

حمایت جمعیت دانش آموختگان مستقل از آیت‌الله رئیسی

به گزارش حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعیت دانش‌آموختگان مستقل ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله رئیسی اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران در ابعاد ملی و بین المللی دارای اهمیتی ویژه است. از جنبه داخلی، یک نوسازی و جایگزینی مجموعه تازه نفس و پرانگیزه در عرصه اجرایی کشور، نهادینه شدن مردم سالاری دینی و افزایش مشارکت و حضور مردم در صحنه محسوب می شود و از جنبه خارجی، حضور حداکثری مردم موجب  اقتدار و ثبات و امنیت  است.
سازوکار انتخاباتی در ایران ابزاری برای مشارکت موثر مردم در سرنوشت خود و افزایش مشروعیت و مقبولیت نظام و انتخاب شایستگان در مناصب قدرت است.

از سوی دیگر واضح و مبرهن است که جایگاه ریاست جمهوری در تفکیک قوای کشور بسیار خطیرو ارزشمند است و پس از رهبری بعنوان عالیترین مقام رسمی کشور، مسئولیت اجرایی قانون اساسی، ریاست دولت و کابینه و مسئولیت اداری و استخدامی و بودجه و ریاست شوراها و نهادهای مهم را برعهده دارد. با توجه به جایگاه رییس جمهور در ساختار قدرت سیاسی کشور و تبلور عالیترین مقام اجرایی کشور، موضوع انتحاب شخص اصلح و برجسته در رأس قوه مجریه اهمیت دوچندانی در انتخابات دارد.

امروز بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی که بر سه اصل مهم آزادی، استقلال و عدالت بنا نهاده شده می گذرد و در آستانه دهه پنجم نظام- دهه اقتدار، پیشرفت و کرامت ایران اسلامی- قرارداریم. اما اهداف و آرمان‌های متعالی ترسیم شده برای نظام اسلامی، آنچنان که شایسته و در شأن نظام و انقلاب می توانست باشد به ثمرننشسته است. متاسفانه ضعف‌های مدیریتی، نفوذ افراد لیبرال، ناکارآمد و خسته و غیرانقلابی در دولت، توجه بیش از اندازه به چند کشورخاص غربی در روابط خارجی و ضعف دیپلماسی اقتصادی، تورم و گرانی و نابسامانی در بازار سرمایه، ارز، خودرو و... کشور را در وضعیت اسفناک و بغرنجی قرار داده است.

مع الوصف در کنار مشکلات عدیده، در شرایط حاضر، عزت و منزلت جمهوری اسلامی ایران، مرهون حضور حداکثری مردم و شورآفرینی انتخاباتی است و البته حضور حداکثری پای صندوق های انتخابات هم راستا با انتخاب شخص کارآمد و دارای ملاک های قانونی و مدنظر شرع مقدس، ولی امر مسلمین و آحاد ملت می باشد.

با لحاظ وضعیت خاص کنونی کشور و مطالبات مردمی و کنش ها و چالش های منطقه ای و جهانی، و بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، مولفه های گزینش اصلح در انتخابات ریاست جمهوری عبارتند از: توان ایجاد همدلی و وفاق میان همه گروه ها و جریانات انقلابی و ولایی، داشتن توانایی ارتقای دیپلماسی کشور و استفاده از ظرفیت های کشورهای منطقه و مقابله با تهاجمات و جنگ رسانه ای و هجمه های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، داشتن برنامه و راهبرد منسجم و عملکرد و کارنامه درخشان و توجه به تولید و اقتصاد مقاومتی، اعتقاد به توسعه همه جانبه و گردش نخبگان و شایسته سالاری، برخورداری از منش مردمی و جهادی، همگرایی و هم افزایی با قوا، داشتن ایمان و تقوای سیاسی و پاکدستی و فسادستیزی، توان تشکیل دولت جوان و انقلابی و کارآمد و پرتلاش جهت رفع معضلات کشور.

جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران اسلامی با اعتقاد راسخ به قانون اساسی و مبانی و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل عظیم الشأن و اندیشه متعالی ولایت مطلقه فقیه و با بررسی‌های میدانی، در شرایط فعلی حضرت آیت الله رئیسی را با عنایت به کارنامه درخشان و موفقیت های فوق العاده در مسئولیت های پیشین و کنونی و به واسطه شاخصه‌های برجسته و ممتاز همچون ایمان و تقوا، پاکدستی، عدالتخواهی، ولایت پذیری، آرمان گرایی، انقلابی و مردمی بودن و شجاعت، خستگی ناپذیری، اخلاق‌گرایی و قانون‌مداری، ساده زیستی و فسادستیزی، نامزد اصلح و بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 می‌داند و با تمام توان و ظرفیت های خود از حضور و نامزدی ایشان پشتیبانی خواهد کرد.

به اذعان دوست و دشمن و قاطبه ملت، کارنامه درخشان و رویکرد تحول گرا و عملکرد فسادستیز و برنامه های جامع جناب آقای رییسی مبنی بر تحقق عدالت، رفع فقر و محرومیت، مقابله با رانت و فساد و تبعیض، احیای اقتصاد و رفع مشکلات و دغدغه های معیشتی مردم، توسعه اشتغال و مسکن و اصلاحات ساختار اداری کشور، کلید گشایش امور و نجات اقتصاد ایران خواهد بود.

امیدواریم با  پشتیبانی مردم و روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی، شاهد حرکت کشور در مسیر گسترش عدالت ، امنیت و پیشرفت و توسعه کشور باشیم.
از همه آحاد مردم، تشکل ها، گروه‌ها، جوانان و دانشگاهیان جهت مشارکت همراه با شور و بصیرت و رأی به نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دعوت می نماییم؛ امید می‌رود عنایت باریتعالی و دعای خیر امام عصر حضرت حجت ابن الحسن (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) پشتیبان و توشه راه همگان در این مسیر خطیر و نورانی باشد.

جمعیت دانش آموختگان مستقل ایران اسلامی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول