اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

سهام عدالت چرا فروش نمی‌رود؟

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: افرادی که سهام‌شان را برای فروش گذاشته و هنوز مبلغی به حساب‌شان واریز نشده یعنی هنوز سهام آنان به فروش نرفته است.

سهام عدالت چرا فروش نمی‌رود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در حالی که حدود یک سال از تعیین مدیریت مستقیم سهام عدالت می‌گذرد و تعداد زیادی از سهام‌داران سهام عدالت خود را برای فروش گذاشتند اما همچنان تعدادی از سهام‌داران از فروش نرفتن سهام عدالت خود گلایه دارند و این در حالی است که شرایط بازار امکان فروش سهام عدالت و واریز وجه حاصل از فروش آن را ندارد و تعدادی در این شرایط از صف فروش خارج شده و صف فروش سهام عدالت فروکش کرده است. 

یکی از سهام‌داران بیرجندی که در همان ابتدای آزادسازی سهام عدالت، بخشی از سهام خود را فروخته بود، گفت: در آن زمان طی ۲ تا ۳ ماه مبلغ حاصل از فروش سهام در چند مرحله به حسابم واریز شد اما وقتی بخش دیگری از سهام را به‌دلیل نیاز مالی به فروش گذاشتم با گذشت ۶ ماه هنوز هم به فروش نرفته است و ناگزیر از صف فروش خارج شدم.

وی افزود: زمانی که ارزش سهام به ۲۰ میلیون تومان رسیده بود تعداد خریدار بیشتری در بازار بود اما اکنون که ارزش آن به کمتر از نصف رسیده و خریداری وجود ندارد.

«سعیدی‌نیا» کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، گفت: با انجام مدیریت مستقیم سهام عدالت، تعداد افراد در صف فروش بسیار زیاد بود با این وجود سهام‌ها فروخته و در چند مرحله به حساب آن‌ها واریز می‌شد اما اکنون که ارزش سهام عدالت کاهش یافته و سهام‌داران رغبتی برای فروش ندارند.

وی افزود: حمایت دولت از بازار سرمایه و تزریق پول، نشان دهنده این بود که اتفاقات خوبی در آینده در بازار سرمایه خواهد افتاد بر همین اساس برخی از صف فروش سهام عدالت خارج شدند.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: افرادی که سهام‌شان را برای فروش گذاشته و هنوز مبلغی به حساب‌شان واریز نشده یعنی هنوز سهام آنان به فروش نرفته است.

سعیدی‌نیا تصریح کرد: افرادی که مدعی شده‌اند فقط مبلغ کمی از فروش سهام عدالت به حساب‌شان واریز شده به این دلیل است که بخشی از سهام‌شان فروخته شده و بخشی دیگر هنوز خریدار ندارد و همچنین زمانی که خریدار در بازار نباشد قیمت سهام عدالت ارزان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول