فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با حضور جمعی از هنرمندان، فعالان، کارشناسان مربوطه و به همت سرپرست معاونت صنایعدستی، نشستی پیرامون بررسی راهکارهای افزایش فروش محصولات تولیدی برگزار شد.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز با اشاره به کمبودها و موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان، بیان کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف، ارزیابی مهارتها، تغییر نگرش هنرمند، ارزشگزاری هنری، افزایش نظارتها و حمایت از تولیدات کارگاهی و انفرادی در حوزه صنایعدستی از جمله موارد مطروحه در جلسه بود.
وی در ادامه عنوان کرد: بدون شک ریشهیابی و رفع اصولی موانع فروش و بازاریابی جز با فرهنگسازی، خلاقیت و نوآوری در حوزه بستهبندی و نحوه ارائه آثار تولیدی به اقتضای زمان امکانپذیر نیست.
محمدی یادآور شد: بنابراین عرضه محصولات صنایعدستی و هنرهای سنتی نفیس و ارزشمند ایرانی که نمایانگر هویت، پیشینه، قدمت، اصالت و اعتبار تاریخی کهن این مرز و بوم در بستهبندی شکیل و جذاب با ایجاد پیوند و همکاری میان هنرمند، سرمایهگذار بخش خصوصی و ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان نهاد متولی از جمله اصلیترین راهکارهای پیشرو است.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی البرز با اشاره به فرآیند تولید آثار هنری افزود: بستهبندی مناسب و درخور آثار هنری علاوه بر حفاظت از آن بر ارزش و جذابیت بصری محصول اضافه کرده و موجب افزایش فروش میشود. در این میان درک هنرمند از لزوم بستهبندی و درج برند بر اهمیت تاریخی و فرهنگی هنر ایرانی میافزاید.
وی تصریح کرد: اطلاعرسانی، تعامل با بخش خصوصی، برگزاری دورههای آموزشی کوتاه مدت کارآفرینی و انتشار فراخوان همکاری در این بخش از دیگر راهکارهای برون رفت از معضل فروش و توسعه بازار محسوب میشود.
انتهای پیام/ج