اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ناوشکن دنا و مین روب شاهین به نیروی دریایی ارتش ملحق شدند+فیلم

ناوشکن تمام ایرانی دنا و مین روب شاهین با دستور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور فرمانده کل ارتش و وزیردفاع به ناوگان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ملحق شد.

ناوشکن دنا و مین روب شاهین به نیروی دریایی ارتش ملحق شدند+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز آیین الحاق ناوشکن بومی دنا و مین شکار شاهین با دستور الحاق توسط حسن روحانی رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

در این مراسم که فریدون همتی استاندار هرمزگان، حجت حجت‌الاسلام  عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه در ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش و دیگر مقامات لشکری و کشوری نیز حضور داشتند، جلوه‌ای دیگر از توان صنایع دفاعی در تامین نیازهای اقتدارآفرین، توانمندی دریایی ایران به نمایش درآمد.

وزیر دفاع در اظهاراتی در این مراسم اظهار کرد: بیش از 2500 ساحل در شمال و جنوب کشورمان یک ظرفیت عظیم برای توسعه دریامحور است و تردیدی نیست که در سده‌های گذشته از این ظرفیت عظیم کشور غفلت شده اما اکنون در مسیر استفاده از این فرصت‌ها، برنامه ریزی های خوبی شکل گرفته که سبب دستیابی به اهدافی شده که سیاست‌های راهبردی کشور را پیگیری کرده و توسعه صنایع دریایی در این زمینه نقش مهمی ایفا کرده است.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: حضور مقتدرانه ایران در آبهای بین المللی و آب‌های دور دست یک افتخار بزرگ برآمده از توان ملی است.

وی گفت: وزارت دفاع با سازماندهی یک صنعت مهم مستقل در حوزه دریا موفق شده تا نیازهای نیروهای مسلح را در حوزه‌های شناوری و تجهیز آنها اقدام کند. 110 فروند شناور تندرو تحویل شده و تجهیز ناجا به شناورهای ویژه مأموریت‌های مرزبانی نیز تاکنون 12 شناور کلاس حیدر تحویل شده است.

به گفه وزیر دفاع، توسعه سونارهای پیشرفته از جمله این پیشرفت‌ها بوده و برد موشک‌های کروز دریایی را نیز به بیش از یکهزار کیلومتر افزایش داده‌ایم.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: دنا از کلاس موج و مین شکار شاهین امروز تحویل نیروی دریایی ارتش می‌شود و این محصولات حاصل یک همکاری نزدیک میان صنایع دفاعی و نیروی دریایی ارتش است که عمق دادن به دفاع، توان درگیری با شناورهای سطحی و زیرسطحی دشمن را فراهم می‌آورد.

همچنین در این مراسم امیر رستگار فرمانده صنایع دریایی وزارت دفاع نیز گزارشی از فرآیندهای ساخت هر کدام از این شناورها ارائه کرد و با دستور رییس جمهور، این دو شناور نظامی به نیروی دریایی ارتش تحویل شد.

 

مین شکار شاهین با 33 متر طول و 11 متر عرض و آب خور 180 سانتی متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصان جوان صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

انتهای پیام/ 88055/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول