اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت 4 دوره حضور جانباز قطع نخاع در شورای شهر اصفهان/ نامزدها صادقانه با مردم حرف بزنند

سردار کریم نصر جانباز 70 درصد دفاع مقدس که 4 دوره با رای مردم اصفهان عضو شورای اسلامی شهر بوده است، از تجریه 18 ساله خود در شورای شهر اصفهان می‌گوید.

روایت 4 دوره حضور جانباز قطع نخاع در  شورای شهر اصفهان/ نامزدها صادقانه با مردم حرف بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شور انتخابات با تبلیغات نامزدهای شورای اسلامی شهر اصفهان رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است، نامزدها تلاش می‌کنند از فرصت باقیمانده از تبلیغات انتخابات حداکثر بهره را ببرند تا  خود را بیشتر و بهتر به مردم معرفی کنند.

احزاب و جریانات سیاسی تلاش دارند تا مردم را برای رای دادن به اعضای فهرست انتخاباتی خودشان قانع کنند و تجربه دوره‌های گذشته نشان می‌دهد اغلب انتخاب‌های مردم اصفهان از بین لیست‌های انتخاباتی بوده است.

فارس در ادامه گفت‌و‌گو با اعضای سابق شورای شهر اصفهان به سراغ «سردار کریم نصر» از فرماندهان دفاع مقدس و جانباز قطع نخاع رفته است تا از تجربه 4 دوره حضور در شورای شهر اصفهان برایمان بگوید.نصر از پاسداران و جانبازان ۷۰ درصد است که از عملیات خیبر تا امروز مدال پرافتخار جانبازی را به همراه دارد، وی فوق دیپلم مدیریت دولتی دارد و از سال به مدت ۴ دوره عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است.

 

فارس: شورای شهر تا به حال دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته، نظر شما درخصوص عملکرد دوره‌های مختلف به خصوص این دوره چیست؟

کریم نصر: شورای اسلامی شهر یک فرصت مهم برای نظام جمهوری اسلامی است، این شورا در مجموع موفق بوده و توانسته بحث تمرکززدایی که در سیستم‌های مدیریتی مطرح است را انجام دهد، البته با این عظمت تعداد شهر و روستا  اشکالاتی نیز وجود دارد ولی خدماتی که دادند، توانستند شهرها و روستاها را متحول کنند، یکی از مواردی که امام از اول بر آن تاکید داشتند، تشکیل همین شورا بوده است.

اشکال این است که اختیارات حتی قانونی  که دولت‌ها به شورای اسلامی شهر و روستا می‌دهند محدود است؛ دلیلش این است که وزارتخانه نمی‌خواهد در مرکز، اختیاراتش را در اختیار شورا قرار دهد.

کشورهای موفق، از این سیستم استفاده کردند ولی ما روی این موضوع کم کار کردیم و باید به این سمت برویم که شورای شهر، پارلمان واقعی شهرهای ما باشند و بتوانند تصمیمات  بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت خود را بگیرند و برنامه داشته باشند، برای تقویت شورا، علاوه بر دولت، نمایندگان مجلس نیز باید کمک کنند تا مایه خیر، برکت و آبادانی برای شهرها روستاها باشد و در هر منطقه باید  متناسب با شرایط و اقلیم  تصمیم گرفته شود.

طبق فرمایش مقام معظم رهبری مباحثی چون جهش تولید را با مدیریت انقلابی، شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌توانند انجام دهند زیرا از جنس مردم و در میان مردم هستند.

تجارب خود را باید به جوانان منتقل کنیم

فارس: عملکرد این دوره یا دوره‌های گذشته را موفق می‌دانید؟

نصر: من در این دوره به دلیل شرایط جسمی نتوانستم در محافل و مجالس باشم و در این مورد نمی‌توانم قضاوت کنم، اما در دوره‌های گذشته چون خودم حضور داشتم، می‌توانم بگویم که در مجموع عملکرد موفق بوده است.

ما در جلسات، جزو کلان‌شهرهایی بودیم که حرف برای گفتن داشتیم و به خود برای این استان و شهر مهم، می‌بالیم، مقام معظم رهبری گفته بودند وقتی مقامات خارجی به ایران می‌آیند، اصفهان را نیز به آن‌ها نشان دهید؛ به هر حال اصفهان هم از نظر گذشته‌ای که دارد و هم از نظر معماری و شهرسازی مهم است و ظرفیت بالایی برای بهتر معرفی شدن به دنیا را دارد؛ شورای شهر با توجه به این فرصت باید بتواند پویایی و نشاط خود را برای زندگی بهتر مردم، فراهم کند.

مدیر سواره از پیاده خبر ندارد/ اعضای شورای شهر باید بین مردم باشند

فارس: چرا دوباره نامزد شورای شهر نشدید؟

نصر: به دلیل شرایط جسمی، من جراحی سختی انجام دادم، به همین دلیل امکان حضورم وجود نداشت، در غیر این صورت می‌آمدم؛ ما تجاربی داریم که باید آن را به جوانان منتقل کنیم، همه باید به هم کمک کنند ولی باید به مباحث شهری از جمله فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی، معماری، اقتصاد شهر و محیط زیست و فضای سبز احاطه کامل داشته باشند.

 

فارس: شما ویژگی‌های یک مدیر شهری را چه می‌دانید؟

نصر: باید متخصص باشد و در رشته‌های مربوط به مباحث شهری، مدیریت و احاطه کامل داشته باشد، در این زمینه کار کرده باشد تا متوجه مشکلات بشود، مومن باشد تا مباحثی مثل رانت پیش نیاید، مردمی و انقلابی باشد و درد مردم را بداند، درب اتاق من به روی مردم باز بوده و میان مردم هم حضور پیدا می‌کردم؛ قدیم می‌گفتند سواره از پیاده خبر ندارد.

فارس: به نظر شما اولویت‌های شهر اصفهان کدام است؟

نصر: باید نسبت به معماری  اصفهان  مثل گذشته، تاکید شود، طرح جامع باید در دستور کار قرار گیرد، بحث قطار شهری نیز مهم است؛ اگر بخواهیم یک شهر تمیز داشته باشیم، باید روی ناوگان شهری از جمله تاکسی، مترو و اتوبوس کار کنیم و دوچرخه باید مثل قبل مورد استفاده قرار گیرد.

فضای سبز و افزایش مکان‌های تفریحی نیز از دیگر اولویت‌های شهر اصفهان است که البته همه برعهده شهرداری نیست، تقویت ناوگان شهری و فضای سبز در کنار فرهنگ‌سازی شهری بر آلودگی هوا اثر می‌گذارد.

خشکی زاینده‌رود تلخ‌ترین اتفاق این روزهای اصفهان است

فارس: تلخ‌ترین و شیرین‌ترین ماجرا یا روزی که در شورای شهر داشتید، را می‌توانید بگویید؟

نصر: شیرین‌ترین اتفاق پروژه دو طبقه خیابان امام خمینی، افتتاح میدان امام علی، مراکز فرهنگی و فضای سبز  بود که کم‌تر شاهد مشکلات ترافیکی باشیم، وقتی می‌بینیم با این شرایط اقتصادی خیلی سخت می‌توان کارهای بزرگ کرد خدارا شاکریم و تلخ‌ترین اتفاق هم شرایطی است که برای رودخانه وجود دارد.

فارس: توصیه شما به کاندیداهای شهر شهر چیست؟

نصر: از شعار دادن بپرهیزند، کاری که می‌توانند انجام دهند را بگویند، برنامه‌شان را ارائه دهند و با صداقت با مردم حرف بزنند.

فارس: اگر شما یک مدیر شهری شوید، برای اصفهان چه برنامه‌هایی خواهید داشت؟

نصر: مدیر شهری باید هماهنگ با شورای اسلامی شهر، مسوولان استانی و ملی باشد و بتواند با آن‌ها ارتباط بگیرد، متخصص باشد و احاطه کامل داشته باشد، در واقع هم از ظرفیت مدیریتی خود به خوبی استفاده کند و با کم‌ترین هزینه بیشترین کارایی را داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۴/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول