اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران استانی مولد و پویا/ تخریب سواحل و جنگل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست


نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مازندران متناسب با اقلیم خود می‌تواند قطب صنایع کوچک کشور نیز باشد.

مازندران استانی مولد و پویا/ تخریب سواحل و جنگل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، علیرضا زاکانی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم مازندران که از شبکه استانی پخش شد با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بیشترین تاثیر را در کشور دارد، گفت: بیش از ۸۵ درصد منابع کشور دست ریئس جمهور است، اما آنچه مشاهده می‌شود زیبنده ملت ایران نیست.

وی وجود مردمانی خوب، نخبگانی شایسته، جوانانی پرشور، تمدن چندهزار ساله، تنوع اقوام، مذاهب، اقلیت‌ها و رهبری آگاهانه را از جمله امکانات بزرگ کشور دانست و افزود: اگر از این توانمندی‌ها به درستی استفاده شود نه تنها مشکلات کشور برطرف خواهد شد بلکه گام‌های بلندی هم برای داشتن ایرانی سرافراز می‌توان برداشت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال که چرا با وجود داشتن این همه ظرفیت‌ها هنوز فقر، فساد، تبعیض، تورم و مشکلات معیشتی وجود دارد؟ آن را ناشی از بی دقتی در مدیریت منابع دانست و ادامه داد: این تعارض‌ها باید حل شود و امکان حل آن نیز پای صندوق‌های رای توسط مردم فراهم شده است.

زاکانی با بیان اینکه راه طی شده دولت در سیاست خارجی اشتباه بود، گفت: دولت فکر کرد با تکیه بر خارج کشور مشکلات را می‌تواند حل کند، اما تحریم‌ها استراتژی دقیق و انتخاب شده آمریکا برای برخورد با ایران است.

وی انتظار دوستی از دشمن را انتظار نادرستی دانست و افزود: در داخل کشور ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد که باید با تکیه بر آن پیروزی، پیشرفت و رفع مشکلات را به مردم هدیه داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تورم موجود کمر ملت را می‌شکند و با توجه به این شرایط نباید انتظار داشت حال و رمقی برای مردم بماند، گفت: وقتی برخی‌ها شعار و افتخارشان نساختن مسکن برای محرومان است چگونه می‌توان انتظار لبخند مردم را داشت.

زاکانی گفت: طرح نوینی باید ایجاد کرد که با تکیه بر توانمندی‌های داخلی کشور، ایران را در منطقه و جهان سرآمد کنیم.

وی نام دولت خود را دولت اقدام و اصلاح نامید و ادامه داد: دولت من دولت حرف و شعار نیست بلکه با اقدام فکورانه و اصلاح امور مسیری را انتخاب می‌کند که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد و با عقلانیت و معنویت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثری استقلال برای مردم و کشور فراهم شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور اکنون بر مدار عقلانیت درست اداره نمی‌شود، افزود: تغییر این رویکرد سنگ بنای اولیه تغییر در کشور است و برای مناسب سازی امکانات با افتخارات چهار رویکرد تحولی در دولت اقدام و اصلاح در دستور کار قرار دارد.

زاکانی نخستین رویکرد دولت خود را مدیریت اقتصاد با تکیه بر جهش تولید دانست و گفت: فشار‌های اقتصادی آنقدر زیاد شده که کمر مردم دارد می‌شکند، اما اعلام می‌کنند همه چیز خوب است وبه نظر می‌رسد دیدن این مشکلات چشم بینا و گوش شنوا می‌خواهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جهش تولید از اولویت بالایی در دولت اقدام و اصلاح برخوردار است، افزود: در کنار جهش تولید دنبال این هستیم که با تکیه بر دولت الکترونیک، شفافیت و تمرکززدایی کشور را بر مدار شایستگی اداره کنیم.

زاکانی افزود: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند که برای همه می‌توانند تصمیم بگیرند که تفکری اشتباه است و استان‌ها قابلیت‌هایی دارند که سهم آن‌ها نادیده گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات کشور به چهار دسته ملی، ملی استانی، وزارتخانه‌ای و اعتبار استانی تقسیم می‌شوند، گفت: سهم استان‌ها از اعتبارات تنها ۱۰ درصد است و در خصوص نحوه هزینه کرد ۹۰ درصد اعتبارات خارج از استان‌ها تصمیم گرفته می‌شود که این تفکر باید اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آمایش مجددی در استان‌ها باید انجام تا توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر شهرستان معلوم شود.

زاکانی با تکیه بر تمرکززدایی در کشور، گفت: ۴۵۱ شهرستان با اعطای اختیارات ویژه برای اداره و هزینه کرد اعتبارات و بهره مندی نخبگان محور حرکت کشور باید باشند و برای توسعه با یکدیگر مسابقه بدهند.

وی افزود: متاسفانه در برخی استان‌ها معادن فراوانی وجود دارد، اما مردم فقط خاکش را می‌خورند و از سود آن بی بهره هستند، در کنار چاه‌های نفت قرار دارند و محروم هستند که این ظلم‌ها باید پایان داده شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تمرکززدایی امکان می‌دهد تحول بزرگی از قاعده هرم اجتماعی رقم بخورد، ادامه داد:مالیات‌هایی که در استان‌ها دریافت می‌شود نباید در کوچه پس کوچه‌های دولت و شرکت‌ها معامله و مفسده انگیز شود بلکه باید در همان محل هزینه شود و مردم هم مستقیم از آن سهم ببرند.

زاکانی مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و بوروکراسی اداری را نیز از اولویت‌های خود دانست و گفت: دولت الکترونیک جنبه‌های مقابله با بوروکراسی را فراهم می‌کند و برای اینکه ریشه فساد از خاک بیرون کشیده شود مبارزه قاطع با مفساد اقتصادی نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه لختی‌ها و سستی‌ها در بدنه اجرایی دولت جدی است، افزود: اصلاح دولت قدم اول است و دولت باید چالاک، سبک و پاسخگو باشد و عناصر خدوم دولت دست به دست هم دهند تا برای خدمت به مردم و بخش خصوصی انقلابی در دولت فراهم شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نگاه ابزاری به بانوان، جوانان، هنرمندان، اقلیت‌ها و اقوام را نیز بسیار زشت دانست و ادامه داد: تکیه دولت اقدام و اصلاح به ملت است و با نهادسازی نوین، مشارکت و انسجام مردم امکانی فراهم می‌شود تا دولت نیازمند مردم باشد.

زاکانی گفت: نظارت بر دولت و رئیس جمهور با شبکه سازی و بهره گیری از نخبگان و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی، امری عادی و طبیعی باید باشد و مردم ناظر و مسئولان نیز باید پاسخگوی معترضان باشند.

وی با بیان اینکه برابر نص صریح قانون، اعتراض به امور اجتماعی امری پذیرفته شده است، ادامه داد: این امر باید در جامعه نهادینه شود و حتی رئیس جمهور هم پاسخگو مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه درگاه دولتی برای احصای مشکلات در همه شهرستان‌ها راه اندازی شده است، گفت: طراحی و اجرای این درگاه بیش از یکسال زمان برد و مردم هر شهرستان می‌توانند به این درگاه اینترنتی مراجعه و از مشکلات شهرستان خود آگاهی پیدا کنند.

زاکانی افزود: همه داده‌ها در دسترس مردم قرار دارد و چنانچه صد نفر تشخیص بدهند که این داده‌ها نیاز به اصلاح دارد قابل ویرایش است.

وی با بیان اینکه دست به دست هم برای تغییر باید اقدام کنیم، ادامه داد: مردم در سال اول دولت اقدام و اصلاح تغییر ملموس را احساس و چهار سال بعد صورت جدیدی از کشور را لمس خواهند کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نقش مازندران در تاریخ انقلاب اسلامی، وجود علما و فرهیختگان فراوان و لشکر ۲۵ کربلا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مازندران با قابلیت‌های طبیعی و خدادادی قطب کشاورزی و باغی کشور می‌تواند باشد.

زاکانی دفع پسماند، مشکل آب آشامیدنی، کمبود امکانات درمانی، ضعف زیرساخت‌های شهری، کمبود امکانات ورزشی، آموزشی و غیر صنعتی ماندن را از معضلات مازندران دانست و افزود: برداشتن موانع تولید و کشاورزی در استان از جمله اولویت‌هایی است که با فراهم شدن آن مازندران به استانی مولد، پویا و اثرگذار در مناسبات کشور و منطقه تبدیل می‌شود.

وی  گفت: تخریب عرصه‌های طبیعی و جنگلی، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، بالا بودن هزینه‌های تولید، کمبود نهاده‌های دامی و نبود برنامه توسعه کشاورزی از جمله مشکلات این بخش در استان است که با راه اندازی شهرک‌های صنایع تبدیلی و غذایی می‌توان علاوه بر افزایش تولید به صادرات این محصولات هم کمک کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هزینه بالای تولیدات کشاورزی مخصوصا در تولید برنج و نگاه دلالی و سنتی نیز باید اصلاح شود.

زاکانی گفت: متاسفانه یارانه بخش کشاروزی و باغی در سال ۹۹ حذف شد که توجه ویژه‌ای به تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی باید وجود داشته باشد.

وی بهره‌برداری غیراصولی از سواحل و جنگل‌ها را نیز از دیگر مشکلات استان دانست و با بیان اینکه تخریب سواحل و جنگل به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، افزود: توسعه گردشگری در مازندران با داشتن جغرافیای مناسب و مواهب طبیعی در کنار توسعه کشاورزی قابل دستیابی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مازندران متناسب با اقلیم خود می‌تواند قطب صنایع کوچک کشور نیز باشد.

انتهای پیام /۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول