اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسلمانان کانادا خواستار اقدام علیه اسلام هراسی شدند

در پی توطئه نژادپرستانه اخیر علیه یک خانواده مسلمان و قتل چهار عضو آن در کانادا، جامعه مسلمانان این کشور خواستار اقدام دولت علیه اسلام‌هراسی شدند.

مسلمانان کانادا خواستار اقدام علیه اسلام هراسی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی قتل هدفمند یک خانواده مسلمان در شهر «لندن» استان «آنتاریو» کانادا، مسلمانان این کشور خواستار برگزاری نشستی به منظور اقدام دولت علیه اسلام‌هراسی در کانادا شدند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در خصوص افزایش حس ناامنی در کانادا این گونه نوشت که اول آن که کشف هولناک و تکان‌دهنده‌ای از اجساد ۲۱۵ کودک بومی در یک گور جمعی در محوطه یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر «کملوپس» استان «بریتیش کلمبیا» پیش آمد و پس از آن یک راننده با استفاده از یک کامیونت سیاه رنگ، یک خانواده مسلمان در شهر لندن آنتاریو را زیر گرفت و موجب فوت چهار عضو خانواده و زخمی شدن یکی دیگر از آن‌ها شد.

طبق این گزارش، حمله اخیر در لندن، اولین حمله علیه مسلمانان در کانادا محسوب نمی‌شود. یکی از برجسته‌ترین حملات در لیست بلندبالای حملات به مسلمانان در کانادا، حادثه تیراندازی سال ۲۰۱۷ به مسجدی در شهر کبک بودک که در آن ۶ نفر جان خود را از دست دادند و هشت نفر دیگر نیز زخمی شدند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد که مدت اندکی پس از آن که پلیس فاش کرد که حمله لندن یک جرم است و قربانیان آن به دلیل اعتقادشان مورد حمله قرار گرفتند، بسیاری از اعضای جامعه مسلمان کانادا خواستار برگزاری یک نشست ملی در خصوص مسئله اسلام هراسی در کانادا شدند.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، جامعه مسلمان کانادا خواستار برگزاری نشست رهبران خود و رهبران سیاسی از تمامی سطوح دولت شدند.

روز گذشته (جمعه)، مجلس عوام کانادا به اجماع یک طرح غیرالزام‌آور را به تصویب درآوردند که طبق از آن از دولت کانادا درخواست کردند تا پایام ماه ژوئیه (ماه آینده میلادی) چنین نشستی را برای بررسی مسئله اسلام‌هراسی در کانادا برگزار کند.

«مصطفی فاروق» مدیر اجرایی شورای ملی مسلمانان کانادا تصریح کرد که در نشست فوق می‌بایست به مسائلی فراتر از خشونت‌هایی که اسلام‌هراسی ایجاد می‌کند، رسیدگی شود و اشکال سیستماتیک در مکان‌هایی مانند آژانس‌های امنیت ملی و نحوه آموزش نژادپرستی در سیستم‌های آموزشی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

طبق این گزارش، علی‌رغم آن‌که قوانین کِبک، هیچ مذهب خاصی را هدف قرار داده و زیر نظر نگرفته است اما به طور نامتناسبی بر زنان مسلمان و زنان دیگر ادیان تأثیر گذاشته است آن‌ها را متحمل آسیب‌هایی کرده است.

روز ۱۸ خردادماه، رسانه‌های خبری گزارش کردند که یک خانواده مسلمان هنگام عبور از خیابانی در شهر لندن آنتاریو مورد حمله قرار گرفتند و «استیو ویلیامز»، رئیس پلیس لندن نیز تصریح کردند که این حادثه اقدامی عامدانه بوده و قربانیان به دلیل مذهب مورد حمله قرار گرفتند.

در این حمله تروریستی، بانوی ۷۴ ساله، مرد ۴۶ ساله، خانم ۴۴ ساله و یک دختر نوجوان ۱۵ ساله کشته شدند و یک کودک ۹ ساله هم به دلیل جراحات جدی در بیمارستان بستری شد.

«ناتانیل ولمان» که گفته می‌شود ۲۰ سال سن دارد عامل این حمله معرفی و به چهار فقره قتل درجه یک و یک فقره تلاش برای قتل متهم شد.

در پی وقوع این حادثه نژادپرستانه، روز ۱۹ خردادماه، هزاران نفر در شهر لندن تظاهرات برپا کردند و با به دست گرفتن پلاکاردهایی تأکید کردند که تسلیم ترس نخواهند شد.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا دو روز پس از وقوع این حادثه واکنش نشان داد و آن را تروریستی خواند و گفت: «این یک حمله تروریستی بود و انگیزه آن نفرت بود».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول