اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

عباسی: توجه به آینده نگری در تدوین برنامه‌های توسعه ای در جنوب تهران حیاتی است

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه به آینده نگری در تدوین برنامه‌های توسعه ای در جنوب شهر تهران امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است.

عباسی: توجه به آینده نگری در تدوین برنامه‌های توسعه ای در جنوب تهران حیاتی است

مهدی عباسی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن تاکید بر اینکه مهمترین مسئله شورای ششم در جنوب شهر تهران، حفظ و ارتقاء ظرفیت‌های اجتماعی این مناطق باید باشد، گفت: توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های اجتماعی مناطق جنوبی شهر تهران می‌تواند مسیر برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق را هموارتر و سرعت آن را نیز افزایش دهد.

 این کارشناس مسائل شهری خاطرنشان کرد : برای اینکه شورای ششم در پایتخت به سمت ارائه خدمات بیشتر در راستای ارتقا زیست شهروندان این خطه از شهر حرکت کند، باید در یک برنامه ریزی دقیق، نظام مسائل و ظرفیت های توسعه ای این مناطق به طور دقیق احصاء شود، سپس اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عملیاتی را برای توسعه و پیشرفت این مناطق تدوین کرد.

عباسی بیان کرد: توجه به آینده نگری در تدوین برنامه های توسعه ای در جنوب شهر تهران امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است. مسئله ای که بعضا مورد غفلت مدیران برنامه ریزی شهری ادوار گذشته تهران قرار گرفته است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با بر شمردن برخی از مسائل و معضلات جنوب شهر تهران افزود: به عقیده من مهمترین معضل این مناطق بافت فرسوده و ناکارآمد شهری است و در این زمینه تدوین برنامه های کاربردی در دو بخش جلوگیری از افزایش و البته کاهش آن ضروری است.

وی گفت: ویژگی‌هایی همچون چسبندگی اجتماعی، تعلق محلی، بافت مذهبی، درهم تنیدگی روابط اجتماعی و ... ظرفیت ها و فرصت های اجتماعی مناطق جنوب شهر هستند که می توان از آن ها به عنوان عامل شتاب دهنده در فرآیند توسعه و پیشرفت این مناطق بهره گرفت. مدیران شهری همواره باید در حفظ و ارتقای این ظرفیت ها تلاش کنند.

عباسی ادامه داد: آسیب های اجتماعی در مناطق جنوب شهر بر خلاف آن چه در افکار عمومی توسط رسانه ها بازتاب داده می شود به مراتب کمتر از سایر مناطق شهر است و با استفاده از همین ظرفیت ها و فرصت های اجتماعی اشاره شده، اتفاقا آسیب های اجتماعی در جنوب شهر قابلیت کنترل و مهار بیشتری توسط مداخله گران دارند.

این کارشناس مسائل شهری در خاتمه تاکید کرد: با نگاهی واقع بینانه، برخی مشکلات و معضلات کالبدی مناطق جنوب شهر (مانند گذرها و معابر کم عرض) به این زودی  قابل حل نیستند و مردم نجیب این مناطق هم آن را پذیرفته اند. اما مدیریت شهری بایستی در توسعه زیرساخت ها، سرانه ها و خدمات شهری این مناطق توجه و فعالیت نماید که شهروندان احساس کنند حاکمان شهرشان از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکرده اند و دلیلی برای مهاجرت به سایر مناطق وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول