اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

انتظارات مردم «بیرجند» از کاندیداهای شورای شهر چیست؟

شاید انتظاراتی که مردم از شوراها دارند یکی از محرک‌هایی است که موجب حضور آن‌ها در انتخابات می‌شود تا به فردی رأی بدهند که بتواند انتظارات آن‌ها را برآورده کند، البته بیرجند مبتلا به مشکلات و معضلاتی است که رفع و حل آن‌ها به یکی از مهم‌ترین انتظارات افکار عمومی تبدیل شده است.

انتظارات مردم «بیرجند» از کاندیداهای شورای شهر چیست؟

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ کمتر از چند روز دیگر تا برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراها زمان باقی است و در این مدت هر یک از نامزدها با ارائه برنامه‌ها و اهداف‌شان تلاش می‌کنند آرای شهروندان را به خود اختصاص دهند.

مردم با توجه به برنامه‌های کاندیداها دست به انتخاب می‌زنند تا فرد اصلح را انتخاب کنند به این امید که از مشکلات شهری کاسته شود زیرا آن ها قرار است نماینده شهروندان در شورا و تصمیم‌گیرنده باشند.

شورای شهر مکانی برای تسویه حساب‌های سیاسی و راهبری شهر براساس گرایش‌های حزبی و جناحی نیست و بهترین قضاوت‌کنندگان برای عملکرد شورا مردم هستند و اینک در آستانه انتخابات شورای شهر مردم انتظارات و خواسته‌هایی از کاندیداها دارند که دانستن آن برای کاندیداها خالی از لطف نیست.

از شعار زدگی دوری کنند

رضاپور یکی از شهروندان بیرجندی معتقد است: کاندیداهای شورای شهر باید دور از هرگونه شعارزدگی حرکت کنند تا در زمانی که برنده انتخابات شدند نقشه راهشان را فراموش نکنند.

یک فعال اجتماعی نیز با اشاره به وضعیت نامناسب حواشی شهر، گفت: حواشی شهر همواره از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برند به‌خصوص که این آسیب‌ها قشر جوان را نشانه گرفته و انتظار می‌رود اعضای آینده شورای شهر به این نقاط که از بیشتر شاخص‌ها محروم هستند، نگاه ویژه‌ای کنند.

کرمی بر توجه کاندیداهای شورای شهر به فضای مناسب برای تفریح جوانان تأکید کرد و با بیان اینکه فضای فرهنگی، ورزشی و تفریحی باید در شهر به شکل متناسبی توزیع شود، ادامه داد: امیدوارم داوطلبان شورای شهر این موارد را جزو اولویت‌های خود بگذارند.

یکی از کاسبان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: اجاره بالای مغازه‌ها کمر مستأجران را خم کرده به‌ویژه با شرایط کرونایی ایجاد شده دیگر نفسمان بند آمده و انتظار داریم کاندیداها بعد از پیروزی‌شان به این مهم توجه داشته و این موضوع را سر و سامان بدهند.

اصلاح مبلمان شهری

شهروندی دیگری گفت: کاش متولیان شرح وظایف اعضای شورای شهر را در دسترس شهروندان قرار می‌دادند تا برخی از افراد که آگاهی کاملی از شرح وظایف آن‌ها ندارند، مطلع شوند.

نوروزی افزود: تکمیل و اصلاح مبلمان شهری یکی از خواسته‌های به‌حق شهروندان است زیرا مبلمان فعلی زیبنده مرکز استان نیست.

وی تصریح  کرد: از سال ۸۳ بیرجند به‌عنوان مرکز استان معرفی و تعیین شد و از آن زمان تاکنون تغییر خاصی در چهره این شهر مشاهده نشده، از اعضای شورای شهر جدید می‌خواهم در این دوره برای تکمیل و اصلاح مبلمان شهری اقدام سازنده‌ای انجام شود.

یکی دیگر از شهروندان بیان داشت: ترمیم و همسان‌سازی پیاده‌روهای شهر از خواسته‌های به‌حق شهروندان است زیرا پیاده‌روهای نقاط مختلف شهر حال خوشی ندارند و از اعضای شورای جدید می‌خواهم یکی از اولویت‌های کاری‌شان را به بهسازی و ترمیم پیاده‌روها قرار دهند.

اعضای جدید شورای شهر با برنامه وارد شوند

وی با بیان اینکه از اعضای جدید شورای شهر در دوره ششم می‌خواهیم برای سر و سامان دادن به سیستم حمل و نقل عمومی شهری برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند، تصریح کرد: متأسفانه سیستم حمل و نقل شهری بیرجند تا حدودی به جراحی نیاز دارد، بدون طرح و برنامه نمی‌توان از شرایط فعلی خارج شد و این تغییرات زمانی ایجاد خواهد شد که اعضای شورای جدید با برنامه وارد میدان شوند.

شهروند دیگری گفت: از اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر انتظار دارم برای ایجاد روز بازارهای کوچک در مناطق مختلف شهر بیرجند و به‌خصوص شمال شهر گام بردارند تا مردم به روز بازارهای مناسب‌سازی شده با طراحی سنتی بروند و شهر از حال و هوای فعلی خارج شود.

این شهروند اضافه کرد: اعطا نکردن مجوزهای کارگاهی صنایع و مشاغل مشابه در مجاورت شهر از خواسته‌های مهم شهروندان است و این مهم باید توسط اعضای شورای جدید مطرح و پیگیری شود.


لزوم بروزرسانی و تجهیز وسایل بازی پارک‌ها

هدایتی یکی دیگر از شهروندان بیرجندی بیان داشت: بروزرسانی و تجهیز وسایل بازی شهربازی بیرجند از خواسته‌های به‌حق مردم است و امیدواریم اعضای جدید شورای شهر بتوانند تغییری در شهربازی بیرجند برای ایام تابستان ایجاد کنند تا خانواده‌ها مجبور نشوند فرزندان‌شان را به استان‌های دیگر برای استفاده از تجهیزات بازی ببرند.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذار به‌منظور ساخت مجموعه‌های تجاری، تفریحی و سرگرمی از مواردی است که کمتر مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفته است.

حاتمی یکی دیگر از شهروندان معتقد است: اعضای شورای شهر باید متشکل از متخصصان حوزه علوم شهری باشند و افرادی که برای شورای شهر انتخاب می‌شوند باید شناختی کامل از قوانین و مقررات شورا و شهرداری داشته و دارای دانش و تخصص مرتبط با شهر و شهرسازی باشند تا بتوانند به‌طور کامل بر شهرداری نظارت و برای توسعه شهر ریل‌گذاری خوبی کنند.

حاتمی عنوان کرد: عضو منتخب شورای شهر باید از طرح‌های موفق ملی به‌عنوان الگوهای بومی استفاده کند و تجارب موفق  یا طرح‌های تجربه شده را با خود به شورای شهر بیاورد، نه آنکه بخواهد در شورای شهر به کسب تجربه بپردازد.

وی گفت: عدالت در تقسیم خدمات شهری و نظارت بر حسن عملکرد واحدهای خدمات شهری از جمله انتظارات اساسی و مبنایی مردم از شورای منتخب است و صرف بودجه هنگفت در یک نقطه از شهر و برای پروژه های بدون اولویت اقدامی تبعیض‌آمیز است و به نظر من باید مردم همه نقاط شهر طعم خدمات مناسب را بچشند.

پروژه‌های عمرانی

شاید انتظاراتی که مردم از شوراها دارند یکی از محرک‌هایی است که موجب حضور آن‌ها در انتخابات می‌شود تا به فردی رأی بدهند که بتواند انتظارات آن‌ها را برآورده کند، البته بیرجند مبتلا به مشکلات و معضلاتی است که رفع و حل آن‌ها به یکی از مهم‌ترین انتظارات افکار عمومی تبدیل شده است.

یکی از این انتظارات را «محمودی» از شهروندان بیرجندی مطرح می‌کند. وی که به گفته خود استاد دانشگاه است، افزود: پروژه‌های عمرانی، هویت یک شهر هستند اما بیرجند هنوز به هویت اصلی خود دست نیافته زیرا پروژه عمرانی درستی برای این شهر تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه نقش اصلی شوراها کمک به توسعه شهری است، اضافه کرد: انتظارم از اعضای بعدی شورا اهمیت دادن به پروژه‌های عمرانی و کمک به توسعه شهر بیرجند است.

«بهلولی» شهروند دیگری گفت: ایجاد گره‌های ترافیکی در بیشتر ساعات در خیابان‌های اصلی نشان‌دهنده مشکل بزرگ ترافیکی در این شهر و نیازمند سامان‌دهی و ورود شورای اسلامی شهر است.

برقراری عدالت اجتماعی

داشتن تخصص و توانایی کافی، پاسخگویی به مردم، برقراری عدالت اجتماعی در جامعه شهری و انتخاب شهردار مناسب بخشی از خواسته‌های مردم بیرجند از کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراها است.

وی تسریع در اجرای پروژه‌های شهری، افزایش درآمدهای وصولی شهرداری و سامان‌دهی متکدیان، دست‌فروشان، معتادان و متجاهران شهری را از دیگر انتظارات مردم از اعضای شورای شهر ذکر کرد و افزود: متأسفانه گاهی اعضای شورا به قدری درگیر مسائل غیر ضروری می‌شوند که مسئولیت اصلی خودشان را فراموش می‌کنند.

شهروندی دیگر گفت: با توجه به شرایط شهری، اعضای جدید شورا باید پروژه‌های تأمین اوقات فراغت جوانان به‌ویژه در حوزه ورزش و کتاب‌خوانی را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید در حوزه علوم شهری تخصص و با قوانین و مقررات در این بخش آشنایی و دانش کافی داشته باشند، اضافه کرد: وقتی اعضای شورای شهر تخصص و دانش کافی داشته باشند و عدالت اجتماعی را در جامعه برقرار کنند، می‌توانند شهردار مناسب را هم انتخاب کنند.

یکی دیگر از شهروندان متدین بودن، دلسوزی، مطیع رهبری بودن و کار کردن از جان و دل برای مردم را از ویژگی‌های یک کاندیدای خوب شورا دانست و گفت: بر همین اساس در زمان انتخابات باید ببینیم فرد مورد نظر چه سابقه و توانایی‌هایی دارد.

وی دوری از هرگونه حاشیه‌سازی را از وظایف کاندیداهای شوراها ذکر کرد و بیان داشت: شوراها باید به وظایف اصلی و رسالتی که برای توسعه شهر دارند، بدون هیچ تبعیضی عمل و برنامه‌های خودشان را واضح بیان کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول