اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مردم با انتخاب فرد شایسته مدیران ناکارآمد را کنار بزنند

خطیب نماز جمعه ساوه شایسته گزینی را راه حل مشکلات دانست و گفت: مردم عزیز با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد شایسته، افراد فاسد و مدیران ناکارآمد را کنار بزنند.

مردم با انتخاب فرد شایسته مدیران ناکارآمد را کنار بزنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه یکی از مصادیق بی تقوایی را بازی با آبروی افراد عنوان کرد و گفت: آبروی مردم، بهتر از مال آنها و حق الناس است و تخریب چهره مومن گناه کبیره به حساب می آید.

وی افزود: غیبت، تهمت، افشاگری‌ها، برچسب زدن‌ها و بدتر از آنها گزارش‌های خلاف که باعث هتک حرمت افراد می‌شود گناه بزرگی است که همه ما و بویژه در اخلاق انتخاباتی و نیز دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی و امنیتی و قضایی باید مراعات کنیم. 

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر رعایت حرمت آبروی افراد در انتخابات بیان کرد: همیشه باید نسبت به آبروی مردم، حساس باشیم اما برخی بزنگاه‌ها مثل ایام انتخابات که با رقابت‌های انتخاباتی یا عقده‌های شخصی یا حجم زیاد کار و تعدد مراکز خبری باعث می‌شود پرده دری شود مثل بداخلاقی و برچسب زنی که در مناظرات انتخاباتی صورت گرفت و می‌گیرد. 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در رقابت‌های انتخاباتی باید شرافت اخلاقی رعایت شود و اخلاق علوی باید در صدا و سیما منعکس گردد.

امام جمعه ساوه از انتخابات بعنوان ابزاری برای جمهور مردم در اصلاح امور کشور و کارآمدی مسئولان و دستگاه‌های نظام اسلامی یاد کرد و افزود: مردم صاحبان اصلی کشور و مسئولان خدمتگزار آنان هستند، جمهوریت رکن نظام است که با حضور این جمهور مردم، کارها به سامان می‌شود و راه برای اجرای اسلام و تحقق ارزشهای اسلامی باز می‌شود. 

وی اظهارکرد: این جمهوریت و احترام به آراء و خواست مردم نیز از خود آموزه‌های اسلامی نشاءت می گیرد، همه باید قدر جمهوری اسلامی را بدانیم وگرنه دچار نظام فاسد و استبدادی پهلوی و بدتر از آن می‌شویم. 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: مردم باید با حضور پرشور قدر این نظام اسلامی را بدانند تا اگر قدر حکومت علوی و اسلامی را ندانیم دچار اموی‌ها می شویم،مسئولان هم با خدمتگزاری، مردم را در صحنه نگه دارند.

خطیب نماز جمعه ساوه بی توجهی و سهل انگاری در انتخابات را گناهی بزرگ عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین بلکه بالاترین امور مسلمین نه تنها در کشور ما، بلکه به لحاظ تاثیرگذاری در سرنوشت امت اسلامی، انتخابات پیش رو است لذا همان طور که حضرت امام (رض) فرمودند شرکت در انتخابات یک فریضه دینی است. 

وی با دعوت از آحاد مردم برای حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای بیان کرد: به عنوان خطیب جمعه از همه احزاب و گروه‌ها و اقوام، اصلاح طلب، اصولگرا، همه و همه می خواهم که امروز دلخوری‌ها از همدیگر را کنار بگذاریم و از اصول نظام اسلامی دفاع کنیم. 

امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه کاهش مشارکت و تحریم انتخابات راهبرد دشمن ملت و نظام اسلامی است گفت: دشمنان ما اعم از آمریکا و انگلستان و رژیم صهیونیستی و مزدورانشان مثل آل سعود، با ضد انقلاب داخلی و خارج نشین مثل منافقین و سلطنت طلب‌ها و لا مذهب‌ها، همه و همه جنگ احزاب راه انداختند برای تحریم انتخابات و تلاش حداکثری خود را برای کاهش مشارکت مردم و سست کردن اراده مردم برای حضور پرشور در انتخابات به کار بسته‌اند.

حسینی تحریم انتخابات را زمینه‌ای برای اغتشاشات و ناامنی و هرج و مرج در کشور عنوان کرد و افزود: راه دموکراسی و جمهوریت از طریق انتخابات است نه اغتشاشات لذا اگر کسی یا گروهی دلخور است و اعتراض دارد با رای خود و تغییر مدیران آن را اعلام کند.

حجت الاسلام حسینی علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات را دلخوری آنان از عملکرد مسئولان و ناکارآمدی و ناامیدی آنان از اصلاح امور و بی اعتمادی به دولت مردان دانست و گفت: در همین دولت هم کارهای زیادی شده اما مشکل اصلی ناشایسته سالاری و انتصابات و جناح گرایی، حاشیه رفتن و انحراف از اصول و بی توجهی به دغدغه ها و رنج مردم، گره زدن تمام امور کشور بویژه اقتصاد کشور به برجام،  بی صداقتی با مردم و اختلاس و فساد از ناحیه وابستگان به مسئولان است. 

وی شایسته گزینی را راه حل مشکلات دانست و گفت: مردم عزیز با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد شایسته، افراد فاسد و مدیران ناکارآمد را کنار بزنند.

خطیب نماز جمعه ساوه افزود: سران فساد اعلام کردند با تبلیغات فریبنده، توانستند به اعتراف خودشان منفورترین و نچسب ترین چهره سیاسی را پیروز کنند پس فریب عوام فریبی و تخریب چهره های انقلابی و مردمی و خدمتگزار را نخورید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول