اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کرمان توان تولید خودروی برقی را دارد/آغاز فاز نخست پتروشیمی کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کرمان توان تولید خودروی برقی کرمان را دارد و باید این موضوع به‌صورت جدی پیگیری شود زیرا نیاز کشور است و می‌توانیم صادرات را هم داشته باشیم.

کرمان توان تولید خودروی برقی را دارد/آغاز فاز نخست پتروشیمی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی زاهدی صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و جلسه هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صمت اظهار داشت: یک‌هزار میلیارد تومان برای انتقال آب خلیج‌فارس به استان کرمان نیاز است و از وزیر صمت می‌خواهیم در تامین اعتبار مورد نیاز همراهی داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه مدیریت واحد در کشور لازم است، بیان کرد: تعهد نداشتن سیستم‌های اجرایی برای کارهایی که متولی دارد را در کشور شاهد هستیم که باید اصلاح شود.

زاهدی همچنین با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی کرمان مدتی معطل مانده بود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست پتروشیمی کرمان با پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: کرمان توان تولید خودروی برقی کرمان را دارد و باید این موضوع به‌صورت جدی پیگیری شود زیرا نیاز کشور است و می‌توانیم صادرات را هم داشته باشیم.

اعظمی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی بیان داشت: معادن جنوب استان کرمان نیازمند خوارک هستند و درخواست داریم این خوراک از معادن دولتی تامین شود.

شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی هم بیان داشت: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت سه کارخانه به بهره‌برداری رسید.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان هم در سخنانی بر تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای شد و عنوان کرد: حضور حداکثری از مطالبات مقام معظم رهبری است.

شهباز حسن‌پور ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم تا پایان سال جاری ۱۲ هزار شغل خانگی با محوریت بانک رسالت در استان کرمان ایجاد شود و طی سال گذشته ۷۳۵ هزار وام کوچک پرداخت شده است که ۲۵ درصد این بانک در استان کرمان است.

سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در صنایع نوین کرمان

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرهای اقتصاد مقاومتی از ایده‌های رزم‌حسینی وزیر صمت و استاندار اسبق کرمان است و امروز شاهد به‌ثمر نشستن طرح‌های رزم‌حسینی در دوران استانداری وی در کرمان هستیم.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان کرمان در حال انجام است و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان صورت می‌گیرد و صنایع نوینی در حال برنامه‌ریزی است که ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

استاندار کرمان ادامه داد: نگاه متوازن به توسعه در سراسر استان کرمان داریم و این نگاه را دنبال می‌کنیم و دوست نداریم حتی یک واحد تعطیل باشد اما گاهی مشکلاتی پیش می‌آید.

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در این نشست اظهار داشت: بیش از ۶۳۹ میلیارد تومان طرح با ۶۱۱ نفر اشتغال با حضور وزیر صمت در جنوب استان کرمان به بهره‌برداری رسید.

مسلم مروجی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت جنوب استان مشغول به کار شده‌اند و یک‌هزار نفر تا پایان سال جاری در صنایع معدنی مشغول به‌کار می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در سخنانی بیان داشت: تولید ناخالص داخلی استان کرمان سه و نیم درصد است که سازمان صنعت، معدن و تجارت ۴۷ درصد سهم دارد.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه ۲۴ معین اقتصادی در استان کرمان مشغول به‌کار هستند، خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد سرمایه‌گذاری معین‌های اقتصادی مربوط به مجموعه‌های صنعتی و معدنی است.

وی ابراز داشت: افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی استان کرمان توسط معین‌های اقتصادی صورت گرفته است و شرکت‌های مس، گهرزمین و گل‌گهر ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌دهند.

حسینی‌نژاد بیش از ۵۰ سال صنعت زغالسنگ کرمان کار می‌کند که یکی از مشکلات استان کرمان در این بخش است. ما فقط دو مرحله فرآوری زغالسنگ را داریم در حالی که در جهان بیش از ۳۰۰ بخش مرتبط با زغالسنگ وجود دارد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول