اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «تاکایف» و وزیر خارجه قطر؛ تقویت روابط محور مذاکرات

رئیس جمهور قزاقستان با وزیر امور خارجه قطر در «نورسلطان» دیدار و دورنمای توسعه روابط دو کشور با تمرکز بر تقویت روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی کردند.

دیدار «تاکایف» و وزیر خارجه قطر؛ تقویت روابط محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر امور خارجه قزاقستان که با سفر رسمی وارد قزاقستان شده با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد.

در جریان این دیدار دورنمای توسعه همکاری قزاقستان و قطر با تمرکز بر تقویت روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف در سخنانی به ظرفیت قابل توجه برای تقویت روابط بین دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف اشاره کرد.

وی با بیان این که فکر می‌کنم سفر شما بسیار مفید خواهد بود، ابراز اطمینان کرد که در آینده دو کشور بتوانند در همکاری‌های خود نتایج بزرگی را کسب کنند.

تاکایف در بخش دیگری در مورد توافقات حاصل شده در نتیجه گفت‌وگوی تلفنی با «تمیم بن حمد  آل ثانی» امیر قطر در مورد آماده سازی مشترک تعدادی از پروژه‌های بزرگ سرمایه گذاری در آستانه سفر برنامه ریزی شده وی به قزاقستان گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه قطر به نوبه خود رئیس جمهور قزاقستان را در مورد تلاش «دوحه» جهت ایجاد پایه محکم برای تقویت بیشتر همکاری با قزاقستان با تمرکز بر بلوک اقتصادی مطلع کرد.

وی همچنین ضمن تبریک تاکایف به مناسبت تولید واکسن ضد کرونا بر قصد طرف قطری برای ارائه هرگونه حمایت در این زمینه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه قطر پیش از این با «مختار تلئوبری» وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و وضعیت فعلی و دورنمای توسعه روابط بین دو کشور، قبل از همه، در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی و در مورد مسائل مهم دستور کار بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

این اولین سفر رئیس نهاد دیپلماتیک قطر به این کشور است که برای ایجاد انگیزه در تشدید همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف پیش بینی شده است.

د‌ر جریان این ملاقات طرفین علاقه مندی خود برای اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌‌های کشاورزی، اکتشافات زمین شناسی و معدن، حمل و نقل و تدارکات، و همچنین امور مالی و بانکی در خاک قزاقستان را تایید کردند.

دو طرف همچنین بر سطح بالای تعامل قزاقستان و قطر در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای، از جمله سازمان ملل متحد، کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا، سازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.

در پایان این مذاکرات یادداشت تفاهمی در زمینه احداث یک مرکز پریناتال توسط صندوق توسعه قطر در روستای «آتیگین باتیر» منطقه «ایلی» استان «آلماتی» قزاقستان را به امضا رساندند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول