اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۴۵ هزار هنرمند در ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از فعالیت ۴۵ هزار هنرمند در ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی خبر داد و گفت: بیش از ۲۷۰ نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده است.

فعالیت ۴۵ هزار هنرمند در ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر امشب در مراسم پاسداشت روز صنایع‌دستی در باغ‌نظری خطاب به هنرمندان این رشته با بیان اینکه همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین به شما هنرمندان افتخار می‌کند اظهار کرد: هنرهای صنایع‌دستی در کنار بهره‌مندی از ارزش‌های هنری، اساتید بنامی دارد که باید قدردان آنها بود.

وی گفت: ۴۵ هزار هنرمند با ۳۰ هزار کارگاه صنایع دستی در استان همدان وجود دارد که جایگاه ارزشمندی در اشتغالزایی دارند و از محوری‌ترین سیاست‌های دولت برای رشد و تقویت به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: سیاست‌گذاران، مدیران و مدیران ارشد باید بیشتر به اهمیت صنایع‌دستی پی ببرند زیرا این موضوع بسیار اثربخش بوده و با کمترین حمایت بیشترین اثربخشی را دارد بنابراین باید از این ظرفیت درامد اقتصادی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید ایجاد فرصت‌های شغلی را از دریچه هنر مد نظر داشته باشیم تصریح کرد: با حضور، همت و فعالیت هنرمندان در استان شاهد حرکت‌های خوبی در حوزه صنایع‌دستی هستیم و اگرچه ظرفیت این حوزه بالاست اما راه نرفته زیادی داریم.

مالمیر با بیان اینکه باید اساتید هنرهای دستی را ارج نهاده و آنها را معرفی کنیم چراکه خالق این آثار در ماندگاری آثاری است که تولید می‌کنند گفت: باید در کنار فراگیری و گستردگی صنایع‌دستی، آثار فاخری را خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از صنایع دستی که ۱۳ هزار نفر نیز به جمع هنرمندان اضافه شدند، ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره دریافت کردند گفت: طی هشت سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر در حوزه اداره‌کل و سایر دستگاه‌ها آموزش‌های لازم را گذراندند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه بیش از ۲۷۰ نمایشگاه صنایع‌دستی برگزار شده است عنوان کرد: یکی از مطالبات همیشگی هنرمندان در حوزه فروش، نمایش و فروش دائم صنایع‌دستی بود به طوری که بعد از جهانی شدن شهرهای ملایر، لاله‌جین و تویسرکان رغبت سرمایه‌گذاران بیشتر شد و ما شاهد افزایش سرمایه‌گذارن بخش خصوصی بودیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ملایر سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی داشته و این امر می‌تواند در نمایش و فروش صنایع‌دستی تاثیرگذار باشد گفت: باید هم‌افزایی در روستای کاج در رزن برای ایجاد کارگاه قاب سازی مد نظر باشد، با تخصیص اعتبار به دنبال این هستیم که نمایشگاه دائمی هم راه‌اندازی شود.

مالمیر با تاکید بر اینکه تقاضا دارم در راستای نهادسازی و تشکل‌سازی بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری حوزه‌های میراث فرهنگی گام برداریم افزود: در راستای استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های اتکا برای فروش صنایع دستی در سطح کشوز نیز رایزنی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ مجموعه تولیدی که هر کدام برای ۲۵ تا ۳۰ نفر اشتغالزایی داشته، در استان وجود دارد گفت: 
هزینه تمام شده این کارگاه‌ها از بسیاری از کارخانه‌ها پایین است اما اشتغالزایی همسانی دارند که می‌توانند تولید اقتصادی‌تری هم داشته باشند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول