اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هدایت‌گری دینی و سیاسی مهم‌ترین وظیفه روحانیون است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هدایت گری دینی و سیاسی از مهم ترین وظایف روحانیون است.

هدایت‌گری دینی و سیاسی مهم‌ترین وظیفه روحانیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیواندره، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در گردهمایی روحانیون شهرستان دیواندره که با موضوع انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه عالم در دنیا بسیار رفیع است، عالمان هدایتگر علم و دین هستند، لذا عالمان دینی هرگز نباید خود ر دست کم بگیرد حتی اگر بعضی‌ها علم ما را علم ندانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: گاهی به روحانیون تعدی زیاد می‌شود و حتی می‌گویند فلسفه وجودی روحانیون چه چیزی است.

وی به وظایف روحانیون و علمای دینی از منظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرموده، هدایتگر دینی و فرهنگی، هدایتگر سیاسی و غم‌گساری مردم سه وظیفه علما بوده که باید همواره در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: علما و روحانیون کردستان همواره در راستای روشنگری جامعه تلاش می‌کنند و من نیز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و تنگناهای اقتصادی این عزیزان بکار می‌گیرم.

به گفته وی، علما و روحانیون هدایتگران علم و دین هستند که باید ارزش و احترام آنان همواره محفوظ بماند و سطح زندگی این عزیزان به حد متوسط برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اضافه کرد: روحانیون باید جامعه را نسبت به فساد، تبانی‌ها، اشغال‌گری‌ها و غارت‌ها آگاه کنند.

وی عنوان کرد: ماموستاها بخشی از بدنه نخبگان جامعه هستند که با ساده‌زیستی، قناعت و با علم، تقوا، ایثارگری و پایبندی به ارزش‌ها جامعه را هدایت می‌کنند و در صورت عدم وجود آنان، مردم سرگردان خواهند شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول