اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عراقچی: در مذاکرات وین هنوز اختلافی بر سر تحریم‌ها باقی مانده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس هیأت تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد که در مذاکرات وین اختلافی در مواردی همچون رفع تحریم ها، ترتیبات اجرایی و موارد این چنینی باقی مانده است.

عراقچی: در مذاکرات وین هنوز اختلافی بر سر تحریم‌ها باقی مانده است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای عراقچی رییس هیات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی جهت بررسی روند مذاکرات بین ایران و ۱+۴ برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین دور گفت و گو ها ارائه کرد که طبق آن متونی که در حال تبادل بین هیات هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده، هر چند موضوعات اختلافی در مواردی همچون رفع تحریم ها، ترتیبات اجرایی و موارد این چنینی باقی مانده است. همچنین در بخش تحریم موارد مشخص مربوط به افراد و نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده که هیات مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده مجددا دور مذاکرات مجدد در وین از سر گرفته می شود. مواضع جمهوری اسلامی در وین به صورت ثابت و قطعی دنبال می شود که آن ها رفع کلیه تحریم ها و راستی ازمایی لغو تحریم هاست و بعد از آن ایران آماده برگشت به تعهدات هسته ای خود در برجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه  نمایندگان بر حفظ مواضع اصولی نظام و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی و تطابق آن در مذاکرات تاکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول