اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وقوع پدیده خشکسالی هواشناسی در لرستان/ هوای استان گرمتر می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه خشکسالی هواشناسی در استان رخ داده است، گفت: تمام نقاط استان مشمول این خشکسالی هستند، ضمن اینکه متاسفانه امسال توزیع زمانی نامناسب بارش‌ها به شدت بر روی عملکرد محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته است.

وقوع پدیده خشکسالی هواشناسی در لرستان/ هوای استان گرمتر می‌شود

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوایی لرستان، اظهار کرد: تا پایان هفته جو آرام و پایداری در منطقه حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: آسمان در اکثر ساعات روز صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه پوشش جزئی ابر دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان از افزایش دمای هوای استان طی روزهای پیش‌رو و حاکمیت هوای گرم خبر داد و گفت: همچنین افزایش سرعت وزش باد را برای روزهای پایانی هفته شاهد هستیم.

مرادپور بیان داشت: در نیمه نخست خردادماه بیشترین دمای هوای ثبت شده در استان مربوط به پلدختر با ۴۳ درجه بالای صفر بوده است.

وی با اشاره به کاهش چشم‌گیر بارندگی در استان، تصریح کرد: در سراسر کشور سال آبی با کاهش چشم‌گیری همراه بود، به‌گونه‌ای که در لرستان نسبت به آمار سال گذشته و بلند مدت ۳۹ و ۴۳ درصد کاهش بارندگی را داشته‌ایم، 

مدیرکل هواشناسی لرستان توصیه کرد با توجه به شرایط کم‌آبی، انتظار می‌رود مدیریت مصرف منابع انرژی به ویژه آب و برق در دستور کار همگان قرار گیرد.

مرادپور ادامه داد: مدل‌های هواشنناسی نشان می‌دهد که برای ماه‌های پیش‌رو، به طور میانگین افزایش یک‌درجه‌ای دمای متوسط در سطح استان را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خشکسالی هواشناسی در استان رخ داده است، افزود: تمام نقاط استان مشمول این خشکسالی هستند، ضمن اینکه متاسفانه امسال توزیع زمانی نامناسب بارش‌ها به شدت بر روی عملکرد محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول