اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پارک فناوری سلامت کرمانشاه؛ زمینه‌ساز اشتغال و رشد اقتصادی منطقه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پارک فناوری سلامت زمینه اشتغالزایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

پارک فناوری سلامت کرمانشاه؛ زمینه‌ساز اشتغال و رشد اقتصادی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اولین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه، رییس پارک و روسای دانشگاه‌های کلان منطقه ۳ آمایشی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست، اظهار داشت: تغییر نام معاونت پژوهشی به تحقیقات و فناوری، تاکید بر گسترش فناوری، تولید ثروت و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار بود.

محمودرضا مرادی تصریح رد: یکی از ارکان مهم حوزه فناوری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری است که باعث توانمندسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار و ایجاد، انتقال و بومی‌سازی دانش و نیز ارتباط موثر با صنعت برای عملیاتی کردن ایده‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: امکانات خوبی در کلان منطقه وجود دارد که می‌توانند در کنار هم باعث‌رشد منطقه شوند و با توجه به اینکه یکی از معضلات مهم‌ منطقه کمبود زمینه کار است، این امکان می‌تواند زمینه اشتغالزایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌ گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

وی در پایان، با معرفی پارک فناوری سلامت، خواستار همکاری دانشگاه‌های کلان منطقه و تبادل نظر روسای دانشگاه‌ها در این حوزه شد

کرمانشاه، اولین دانشگاهی که شورای پارک فناوری سلامت آن شروع به فعالیت کرده است

رضا خدارحمی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز، اظهار داشت: پارک فناوری سلامت کلان منطقه ۳، در اردیبهشت ۹۹ از شورای گسترش دانشگاه‌ها مجوز گرفت. در سراسر کشور ۱۰ کلان منطقه دارای پارک فناوری سلامت هستند.

وی تصریح کرد: امور هماهنگی و هدایت پارک بر عهده دانشگاهی است که مجوز به‌نام آن دانشگاه صادر شده، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خود را نسبت به کلان منطقه متعهد می‌داند.

خدارحمی اضافه کرد: ما اولین دانشگاهی هستیم که شورای پارک شروع به فعالیت کرده است. از اهداف پارک فناوری سلامت، بومی‌سازی دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در کلان منطقه داریم همچون بهره‌مندی از اراضی مستعد و همجواری با کشور عراق؛ در چشم‌انداز پارک کلان منطقه استقرار شرکت‌های عضو مراکز رشد دانشگاه‌های کلان منطقه دیده شده است.

خدارحمی اضافه کرد: محل استقرار شرکت‌ها،واحدهای توسعه صنایع، شتاب دهنده‌ها در فضای پارک است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول