اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

قانونگذار عراقی: اشغالگری ترکیه در عراق باید پایان یابد

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که هیچ گونه همکاری اطلاعاتی بین عراق و ترکیه در خصوص تعقیب عناصر پ‌.ک.ک وجود ندارد.

قانونگذار عراقی: اشغالگری ترکیه در عراق باید پایان یابد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدرضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به اینکه حضور نیروهای ترکیه در داخل خاک عراق، اشغالگری است، گفت که بایستی این اشغالگری پایان یابد.

آل حیدر افزود که آنچه در داخل مرز منطقه کردستان عراق رخ می‌دهد، اقدامی خطرناک از سوی ارتش ترکیه و پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان) است.

او افزود که قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد پناهجویانی که دارای شاخه مسلح هستند در خاک عراق حضور داشته باشند.

طبق گزارش خبرگزاری ملی عراق (نینا)، آل حیدر همچنین قاطعانه هر گونه توافق با ترکیه را رد و تأکید کرد که تنها تفاهمنامه‌های موقت و مشروط وجود دارد و ترکیه نباید از شرایط کنونی عراق سوء استفاده کند.

او گفت که دولت مرکزی عراق و فرماندهی پیشمرگه بایستی هماهنگی در قبال اشغالگری ترکیه داشته باشند.

آل حیدر تأکید کرد: هیچ گونه همکاری اطلاعاتی بین عراق و ترکیه درباره تعقیب عناصر پ.ک.ک وجود ندارد و دولت ترکیه بایستی درگیری و مبارزه را متوقف کرده و زمینه را برای تلاش‌های دولت عراق جهت پیدا کردن راه‌حل‌هایی فراهم کند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول