اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۳۳۲ هکتار جنگل و مرتع در کردستان طعمه حریق شد/وقوع 187 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کردستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال تاکنون 36 فقره آتش‌سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل‌ها در سطح 322 هکتار از اراضی استان شده است.

۳۳۲ هکتار جنگل و مرتع در کردستان طعمه حریق شد/وقوع 187 فقره آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کردستان

سعدی نقشبندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: امسال تاکنون 36 فقره آتش‌سوزی در جنگل و مراتع استان رخ داده است که باعث از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل‌ها در سطح 322 هکتار از اراضی استان شده است.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 187 فقره حریق در اراضی استان اتفاق افتاد که در نتیجه آن هزارو 445 هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: امسال تاکنون 26 فقره پرونده قاچاق چوب در استان تشکیل شده است که طی آن 115 متر مکعب چوب نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

نقشبندی افزود: سال گذشته نیز 93 فقره تشکیل پرونده برای قاچاقچیان چوب و زغال در استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع دادشد که منجر به کشف و ضبط 504 متر مکعب چوب و همچنین 3هزارو 129 کیلوگرم زغال شد. 

وی از همیاران طبیعت، دهیاران و عموم مردم خواست، هرگونه تخلف و قاچاق چوب را به این اداره اطلاع دهند تا سریعا نیروهای یگان حفاظت با همکاری پلیس وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگل‌ها را وظیفه ای خطیر دانست و گفت: متخلفان غیرمجاز درصورت قاچاق هرگونه چوب قطع شده با برخورد جدی روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/2330/70/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول