اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«طالبان» خواهان حل تنش تاجیکستان و قرقیزستان با مذاکره

سخنگوی طالبان از تاجیکستان و قرقیزستان دعوت کرد که مشکل خود را از راه گفت و گو حل و فصل کنند.

«طالبان» خواهان حل تنش تاجیکستان و قرقیزستان با مذاکره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، گروه طالبان از تاجیکستان و قرقیزستان خواسته است که مشکل خود را از راه مذاکره حل کنند.

در اظهارات طالبان که توسط «ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگو‌های این گروه در توییتر منتشر شده آمده است: امارات اسلامی هر دو کشور اسلامی و برادر را فرامی‌خواند که تلاش کنید مشکل خود را از راه گفت و گو حل کنید.

ما عملی ترین تجربه تلفات جنگ را داریم، آغاز جنگ ممکن است آسان به نظر برسد، اما روند واقعی جنگ و عواقب آن و تلفات باقیمانده چندین برابر بیشتر از آن است که هر دو طرف در صورت تخاصم متحمل می‌شوند.

با توجه به تجربه خود، امیدواریم که مقامات هر دو کشور با در نظر گرفتن منافع بلند مدت، صلح و امنیت ملت‌های خود، از طریق درک متقابل و گفت و گو، برای مشکلات خود یک راه حل قابل قبول و منطقی پیدا کنند. این در خیر هر دو کشور و هر دو ملت خواهد بود.

طالبان قبل از این با موضع گیری در مورد درگیری آذربایجان و ارمنستان قره باغ را بخشی از خاک «آذربایجان» عنوان کرده بود که همچنان به اشغال این منطقه ادامه می‌دهد.

طی یک ماه گذشته بعد از درگیری مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان تعدادی از کشورها دو طرف را به حل مشکل از طریق گفت و گو دعوت کرده بودند، اما برای اولین بار است که یک گروهی که خودش درگیر جنگ‌های خونین است در مورد تنش‌های مرزی بین تاجیکستان و قرقیزستان اظهار نظر می‌کند.

تاجیکستان و قرقیزستان، طالبان را یک سازمان تروریستی می‌دانند و فعالیت آن در قلمرو هر دو کشور ممنوع است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول