اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نخستین ترمیم همزمان آنوریسم شریان آئورت شکمی و شریان لگنی به روش اندوواسکولار در استان مازندران

فوق تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل از نخستین ترمیم همزمان آنوریسم شریان آئورت شکمی و شریان لگنی به روش اندوواسکولار در استان مازندران در بیمارستان آیت الله روحانی خبر داد.

نخستین ترمیم همزمان آنوریسم شریان آئورت شکمی و شریان لگنی به روش اندوواسکولار در استان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، دکتر پویا طیبی فوق‌تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل  بعدازظهر امروز طی گفت‌وگویی  از نخستین ترمیم همزمان آنوریسم شریان آئورت شکمی و شریان لگنی به روش اندوواسکولار در استان مازندران در بیمارستان آیت الله روحانی خبر داد و اظهار کرد: آنوریسم آئورت شکمی "گشادشدگی سرخ رگ اصلی شکم" ثانویه به فشار خون بالا و ضعف جدار عروقی در افراد مسن می‌تواند منجر به پارگی ناگهانی و مرگ بیمار به علت خونریزی شدید داخل شکمی شود.

وی افزود: در برخی موارد به صورت همزمان علاوه بر آنوریسم آئورت، آنوریسم شریانهای ایلیاک "گشادشدگی همزمان سرخ رگ لگنی" وجود دارد که در این حالت احتمال پارگی و خونریزی ناشی از این گشادشدگی‌ها بسیار بالاتر خواهد بود و به‌علت وسعت درگیری عروقی انجام اعمال جراحی باز بسیار سخت‌تر و توام با عوارض شدیدتر و مدت بستری بیشتر خواهد بود.

طیبی ادامه داد: انجام ترمیم داخل عروقی این آنوریسم‌ها بدون باز کردن جدار شکم یکی از پیشرفته‌ترین اعمال جراحی عروق در دنیا است که می‌تواند ضمن کاهش زمان اعمال جراحی به یک سوم زمان عمل‌های باز ، باعث کاهش درد و ناتوانی بیمار بعد از جراحی و کاهش مدت بستری در بیمارستان از حدود یک هفته به حدود سه روز شود.

فوق‌تخصص جراحی عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در کشور ما از چند سال قبل مواردی از اینگونه اعمال عروقی در تعداد محدودی از مراکز مجهز به انجام رسیده است و خوشبختانه امروز بعد از انجام چندین مورد موفق از ترمیم اندوواسکولار انوریسم‌های آئورت داخل شکمی در بیمارستان آیت‌الله روحانی در سال گذشته، برای اولین بار ترمیم همزمان دو  آنوریسم جداگانه شکمی و لگنی به روش اندوواسکولار با موفقیت به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: در این عمل دو ساعته اعضای تیم اندوواسکولار بخش جراحی عروق بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل با همکاری دکتر مجید معینی فوق‌تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر ایرج جعفری پور فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی دانشگاه علوم پزشکی بابل، موفق به انجام این عمل جراحی در استان مازندران و بهبود کامل بیمار شدند.

طیبی گفت: با توجه به انجام موفق اینگونه اعمال عروقی پیشرفته در شهرستان بابل امکان پذیرش بیماران هم استانی در این مرکز و جلوگیری از مراجعه بیماران به مراکز خارج استانی فراهم شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول