اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان زکات توسط مردم خراسان شمالی

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: طی سال گذشته مردم نوع‌دوست این استان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان زکات توسط مردم خراسان شمالی

مجید الهی راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، بابیان اینکه خراسان شمالی دارای ۷۹۷ روستا است اظهار کرد: از مجموع این روستاها طی سال قبل ۳۶۹ روستا زکات واجب خود را به شورای زکات استان پرداخت کردند.

وی گفت: ۵۵۲ روستای استان خراسان شمالی مشمول دریافت زکات هستند.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی تصریح کرد: شورای زکات استان در جهت ترویج و نهادینه کردن زکات از ظرفیت روحانیون مستقر در محلات و روستاها استفاده می‌کند.

الهی‌راد بابیان اینکه طی سال گذشته مردم نوع‌دوست این استان ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، خاطرنشان کرد: امسال نیز پیش‌بینی‌شده است با توجه به خشک‌سالی بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری شود.

وی گفت: در سال گذشته دو هزار خانوار نیازمند استان خراسان شمالی از برکات زکات بهره‌مند شدند.

الهی راد یادآور شد: ۷۰ درصد از درآمدهای زکات سال قبل در قالب کمک‌های معیشتی و مابقی نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در مناطق پرداخت‌کننده زکات صرف شده است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۳۷ طرح عمرانی از محل درآمدهای پرداخت زکات در مناطق محروم این استان ساخته شد که حدود ۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون تومان برای آن‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول