اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

بی‌اخلاقی‌ها برای جلب آرای هیجانی نتیجه نمی‌دهد/ بزرگترین اقتصاددان هم نمی‌تواند در ۳ دقیقه مدیریت نقدینگی را توضیح دهد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به بی‌اخلاقی برخی کاندیداها در مناظره روز گفت: به نظر نمی‌رسد که در دوره فعلی انتخابات ظرفیت برای جلب آرا با سوءاستفاده از عواطف و هیجانات موجود در جامعه وجود داشته باشد.

بی‌اخلاقی‌ها برای جلب آرای هیجانی نتیجه نمی‌دهد/ بزرگترین اقتصاددان هم نمی‌تواند در ۳ دقیقه مدیریت نقدینگی را توضیح دهد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی با ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

آسیب مناظرات بیشتر از محاسنش است 

- مناظرات با فرهنگ سیاسی و با ساختارهای غیرحزبی که در کشور ما وجود دارد، ضرر و زیان و آسیبش به نسبت محاسنش بیشتر است که عموماً یک فرهنگ غلط و ناهنجاری را در جامعه نهادینه می‌کند.

- متاسفانه  فرهنگ تهمت زدن، خلاف واقع گفتن و هیجانی و احساسی کردن جو عمومی جامعه آنهم در سطح کسانی که ادعای ریاست‌جمهوری دارند در دوره‌های اخیر مناظرات انتخاباتی به طور برجسته‌ای وجود داشته است.

افکار و فرهنگ مردم ما هنوز از مناظرات ۸۸ زخمی است

- افکار و فرهنگ مردم ما هنوز از مناظرات ۸۸ زخمی است و این زخم‌های عمدتاً فرهنگی هنوز به درستی التیام پیدا نکرده بود که  در سال ۹۲ این زخم دوباره سر باز کرد و در سال ۹۶ نیز به اوج خود رسید و 

- متاسفانه فضای کلی مناظره این دوره هم نیز در همین راستا قرار داشت.

- عمدتاً توجه‌ها به این جلب شد که چه کسی خوب حمله کرد و چه کسی خوب دفاع کرد و کدام یک از کاندیدا حال دیگری را گرفت که این مسئله همان آسیبی است که مناظرات به شکل فعلی به کشور می‌زند.

بزرگترین اقتصاددان هم نمی‌تواند در ۳ دقیقه درباره نحوه مدیریت نقدینگی توضیح دهد

- این نقد به روند برگزاری مناظرات وارد است که در حالی که سوال‌های طراحی شده بسیار مهم و کلی است با این وجود برای هر کاندیدا تنها ۳ دقیقه فرصت برای پاسخگویی به این سوالات اختصاص داده شد.

- اگر شما بزرگترین اقتصاددانان جهان را بیاورید و از آنها بخواهید تا درباره نحوه مدیریت نقدینگی در کشور در عرض ۳ یا ۴ دقیقه توضیح بدهند گمان نمی‌کنم که توانایی این کار را داشته باشد. 

برخی نامزدها از کارنامه خودشان فرار می‌کردند 

- در مناظره برخی کاندیداها با پرداختن به مسائل شخصی افراد فارغ از درست یا خلاف واقع بودن آن  مانند مدرک تحصیلی یا چگونگی اخذ مدرک دیپلم یا دکترا گوشه‌ای از رفتارهای خلاف اخلاق را به نمایش گذاشتند.

- برخی افراد که در حوزه‌های اقتصادی مسئولیت داشتند اساسا هیچ تمایلی برای بیان عملکرد خودشان نداشتند که واقعا باعث تعجب بود که کاملا از کارنامه خودشان فرار می‌کردند.

- اگر کسی قصد ریاست‌جمهوری دارد و پیش از این در یک حوزه مهم دارای مسئولیت بوده باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و بگوید که در حوزه فعالیت خود چه دستاوردهایی را به ارمغان آورده است. 

مردم نتیجه هیجانی شدن فضا را در عملکرد رؤسای جمهور لمس کرده‌اند

- مردم سه تجربه را در سه دوره مختلف ریاست‌جمهوری در اختیار دارند و در دوره‌های گذشته به اندازه کافی اسیر احساسات ناشی از تحریک هیجانات اجتماعی شده‌اند و نتیجه این هیجانی شدن فضا را در عملکرد کسانی که رئیس‌جمهور شدند نیز به خوبی لمس کرده‌اند.

- یکی از مهمترین دلایل اصلی سرخوردگی مردم نسبت به مشارکت در انتخابات فعلی ناشی از هیجاناتی است که در دوره‌های گذشته به آنها القاء شد و خروجی این هیجانات نیز در عملکرد ضعیف رو‌سای جمهوری که عامل این هیجانات کاذب بودند، بروز و ظهور پیدا کرد. 

بی‌اخلاقی‌ها برای جلب آرای هیجانی نتیجه نمی‌دهد

- روشی که برخی آقایان کاندیداها پیش گرفتند و از عواطف و هیجانات جامعه  سوءاستفاده کردند، در این دوره از انتخابات راه به جایی نخواهد برد.

- در دوره فعلی انتخابات ظرفیتی برای انجام اینگونه اقدامات وجود ندارد و از سوی دیگر تجربیات گذشته مردم اقتضا نمی‌کند که کاندیداها بتوانند با تحریک هیجانات به نتیجه مطلوب خود برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول